آثار فرهنگی و هنری رضوی در دهه کرامت رونمایی شدند

آثار فرهنگی و هنری رضوی در سه شاخه تجسمی، موسیقی و نمایشنامه نویسی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه کرامت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آثار فرهنگی و هنری رضوی ظهر امروز سه شنبه دهم تیر ماه همزمان با ایام دهه کرامت  در تالار رودکی رونمایی شد.

 

 

در این مراسم آلبوم موسیقی محلی «آواهای رضوی ایران‌زمین» مجموعه «نمایشنامه های رضوی» و کتاب منتخب آثار جشنواره عکس رضوی کار مشترک بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با رعایت فاصله گذاری اجتماعی رونمایی شد.

 

 

 

در این مراسم «سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاسیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) از سوی این وزارتخانه  توضیح داد:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) را تاسیس کرد تا در کنار مراکز فرهنگی آستان قدس رضوی بتواند محمل آفرینش های هنری و خلاقیت های فرهنگی باشد که به نام ثامن الائمه بوجود می آید. در طول این سال ها بنیاد امام رضا(ع) بیشتر همتش معطوف به برگزاری جشنواره های هنری بود و بیش از 30 جشنواره در طول سال برگزار شده است.در این سه سال و به تدبیر برادر ارجمندم جناب «برازش» و آسیب شناسی جشنواره ها، رویدادها دسته بندی و ساماندهی شدند، آن جشنواره ها  که استعداد و استطاعت بیشتر داشتند، حمایت شدند و مسیر مهمی در کنار آن گشوده شد. راه حمایت از آفرینش های ارزشمند هنری که با ارادت به آستان مقدس امام رئوف پدید آمده اند، راهی که شاید تبلیغاتش از هر جشنواره ای کمتر و محدودتر باشد اما ماندگاری اش بیشتر و بهتر، مسیری که در صورت امتداد می تواند آثار شایسته ای را به گنج خانه های هنر ایران بیفزاید.

 

همچنین در این مراسم «محمودرضا برازش» به تهیه مجموعه آثار فرهنگی و هنری رضوی در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امروز  در بخش آوایی مجموعه آواهای رضوی ایران زمین و در بخش نمایش، تئاتر و فیلم مجموعه نمایشنامه هایی را که تهیه و منتشر کرده ایم رونمایی می شوند. در مجموعه نمایشی هشت نمایشنامه منتشر شده است که روند تولید نمایشنامه های رضوی ادامه دارد و تعداد دیگری نمایشنامه در حال تولید است. در بخش تولید آواهای جدید رضوی نیز فعالیت داریم و می خواهیم تولید نواهای رضوی را بیشتر کنیم.

 

 

 

آلبوم موسیقی «مجموعه آواهای رضوی ایران‌زمین» شامل 10 لوح‌ فشرده  و متشکل از آثاری از 70 هنرمند از 21 استان کشور است که ارادت خود را به امام رضا(ع) در قالب موسیقی محلی ابراز داشته‌اند. مجموعه آلبوم آواهای رضوی ایران زمین در حدود هزار دقیقه موسیقی ضبط شده اقوام ایرانی با موضوع امام رضا است که در حدود 500 دقیقه آن منتشر شده است. 15 نفر از موسیقیدانان نواحی ایران که در تهیه این آلبوم موسیقی همکاری کرده اند از دنیا رفته اند. کتاب آواهای رضوی ایران زمین به کوشش هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی تهیه شده است.

 

 

کتاب مجموعه نمایش نامه های رضوی نیز در برگیرنده هشت نمایش نامه از نویسندگانی چون نادر برهانی مرند، ایوب آقاخانی، حسین مسافر آستانه و نو... است .

 

 

کتاب مجموعه عکس رضوی نیز حاوی 88 عکس برگزیده از مجموعه عکس های جشنواره بین المللی امام رضا بوده است که برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

 

در این مراسم، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا، محمد الله یاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی، حمید قبادی مشاور معاون امور هنری، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا، حسین مسافر آستانه، فقهی زاده ،معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت حضور داشتند.

کد خبر 944487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha