وقف یک  قطعه زمین به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان رودان

سقایی از وقف زمینی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در روستای سیاه مغان شهرستان رودان خبر داد.

« مهدی سقایی »، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در رودان اظهار کرد: این زمین با ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون ریال به متراژ ۴۰۰ متر مربع در روستای برزرد سیاه مغان بخش مرکزی رودان توسط آقایان علیجان فرهادی و محمد یوسفی وقف شد.


وی با بیان اینکه این ‌زمین با نیت ساخت مسجد و واحدهای تجاری در آن روستا وقف شده است، افزود: عمل امینانه به وقف موجب گرایش بیشتر مردم به این سنت حسنه می‌شود و در مقابل کوتاهی در اجرای نیت واقف مردم را نسبت به مقوله وقف بی اعتماد می‌کند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودان با تأکید بر اینکه وقف‌ها به‌گونه‌ای ایجاد می‌شوند که تا ابد قابلیت استفاده دارند، عنوان کرد: نیت واقفان از اهمیت زیادی برخوردار است و هر امر خیری که مدنظر واقف باشد باید اجرا شود.


سقایی به وقف‌های مشارکتی و رونق گرفتن این نوع وقف‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز مردم می‌توانند به‌صورت اشتراکی وقف‌هایی برای رفع نیازهای روز جامعه ایجاد کنند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودان محوریت و رویکرد وقف را فقرزدایی و خود اتکایی در جامعه دانست و بر گسترش چنین ظرفیت ها و فعالیت هایی در سطح جامعه تاکید کرد.


وی یکی از مشکلات شهرستان عدم وجود وقف روز جامعه ذکر کرد و گفت: نیاز است، که واقفین  بر اساس نیازهای روز جامعه همچون کمک به مستمندان،تحصیل،حوزه علمیه، حفظ قرآن، ورزش، آموزش، تبلیغ و اطلاع رسانی و... ورود پیدا کنند.

 

 

کد خبر 944491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha