کتابخانه مرکزی بیرجند بعد از ۱۲ سال هنوز به مرحله احداث نرسیده است

وفایی گفت: بیش از ۱۲ سال از زمان تعیین مکان کتابخانه مرکزی بیرجند در بلوار شهید ناصری بیرجند می گذرد اما هنوز به مرحله ساخت نرسیده است و برای ساخت و به بهره برداری رساندن آن نیازمند جذب اعتبارات ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کاظم وفایی» عصر امروز (10 تیر) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر قانونی که در مجلس مصوب شده می بینیم که بعد از اجرا شدن موانع و مشکلات پیش روی آن نمایان می شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 83 نهاد کتابخانه های عمومی از بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شد، افزود: از سال 83 تاکنون یک سری مشکلاتی برای نهاد کتابخانه های عمومی به وجود آمد که می توان به بحث پرداخت حقوق پرسنل اشاره کرد که نیاز به بازنگری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی دچار مشکلاتی شده ایم، ادامه داد: بر اساس قانون بر عهده نهاد کتابخانه های عمومی گذاشته شده است اما اعتبار ملی و دولتی برای آن در نظر گرفته می شود و هر سال اعتباری در این زمینه تعیین می شود اما تخصیص یافته نمی شود و امیدواریم سهم اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی مشخص شود.

 

وفایی بیان کرد: در خصوص بحث تامین زمین برای احداث کتابخانه های عمومی در استان بسیار مشکل داریم و در قانون مشخص شده که وزارت مسکن و شهرسازی باید فضای مورد نیاز برای احداث کتابخانه عمومی در نظر بگیرد اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با توجه به اینکه ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند از سال 89 مصوب شد، افزود: بیش از 12 سال از زمان تعیین مکان آن در بلوار شهید ناصری بیرجند می گذرد اما هنوز به مرحله ساخت نرسیده است و برای ساخت و به بهره برداری رساندن آن نیازمند  جذب اعتبارات ملی  هستیم.

 

وی در پایان گفت: اگر موقعیت مکانی کتابخانه ها خوب باشد و خدمات خوبی ارائه کند قطعا مردم از کتابخانه ها استقبال خواهند کرد و در استان ما بیش از 50 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند.

 

 

کد خبر 944550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha