۱۲  پروژه عمرانی فرهنگی هنری در خراسان جنوبی فعال است

رضایی از افزایش چهار برابری اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۲ پروژه فرهنگی هنری در استان در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حامد رضایی» عصر امروز (10 تیر) در برنامه تلویزیونی گفتمان هفته در شبکه استان خاوران با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ پروژه فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی فعال است، اظهار کرد: اعتبارات امسال فرهنگ و ارشاد استان نسبت به سنوات گذشته به میزان چهار برابر افزایش یافته است.

 

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پروژه ساختمان علامه فرزان با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و ظرفیت ۶۰۰ صندلی از سال ۹۷ آغاز شده است که اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ سه میلیارد تومان برای سالن علامه فرزان هزینه شده است، افزود: اتمام این پروژه به هفت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد تا در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

 

رضایی به پروژه خانه فرهنگ بیرجند اشاره کرد و گفت: این پروژه در سال ۹۰ آغاز شده و تاکنون با هزینه‌کرد ۲ میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارد که در صورت تأمین ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار این پروژه تا دهه فجر سال جاری تکمیل و افتتاح خواهد شد.

 

وی در خصوص پروژه احداث خانه مطبوعات بیرجند اظهار کرد: عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۷ آغاز شده است که سال گذشته این پروژه به سازمان بسیج سازندگی محول شده است و تاکنون با هزینه‌کرد ۳۲۰ ملیون تومانی دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که با مساعدت استاندار خراسان جنوبی و تامین اعتبار ۳۵۰ میلیون تومانی این پروژه در دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

 

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به تکمیل فاز یک مجتمع فرهنگی و هنری بشرویه اشاره کرد و افزود: این پروژه با زیربنای ۴۲۸ متر مربع از سال ۸۸ آغاز شده است و تاکنون ۹۰ درصد پروژه با هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان انجام شده است و با تامین اعتبار ۳۵۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت به استان این پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

 

رضایی با بیان اینکه تکمیل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری سرایان با زیربنای ۶۰۰ مترمربع در سال ۸۶ آغاز شده است، گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال احداث است و با تامین اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی امیدواریم در سال ۹۹ این پروژه خاتمه یابد.

 

وی از افتتاح چهار پروژه فرهنگی استان در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: پلاتوی نمایش قاین، فضای آموزشی و نمایشگاهی زیرکوه و درمیان، فاز یک مجتمع فرهنگی و هنری بشرویه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

 

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی و هنری طبس با تاکنون با هزینه کرد یک میلیارد تومانی دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: امیدواریم این پروژه نیز در سال جاری با تامین ۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری برسد.

 

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های شهرستان فردوس با وجود ۲ مجتمع فرهنگی و هنری مطلوب است، ادامه داد: فاز ۲ مجتمع فرهنگی و هنری خوسف که سالن آمفی تئاتر استاد ناقوس است پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد دارد که با اعتبارات پیش بینی شده در سال جاری از روند اجرایی قابل قبولی برخوردار باشد.

 

رضایی با بیان اینکه تکمیل فاز ۲ مجتمع فرهنگی و هنری سربیشه از سال ۹۰ آغاز شده است، افزود: تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این پروژه تخصیص یافته است و ۷۰ درصد آن انجام شده و با تامین اعتبار حدود سه میلیارد تومان این پروژه  در سال جاری به اتمام می رسد.

 

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح پنج پروژه فرهنگی استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: خانه فرهنگ، خانه مطبوعات، فاز یک مجتمع فرهنگی و هنری طبس، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری سرایان  از جمله این پروژه ها است.

 

 

 

 

کد خبر 944564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha