توجه به دانش فناوری کشور را از وابستگی به نفت رها می‌کند

زارع با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بالای فناوری است گفت: با توجه به دانش فناورانه از وابستگی به نفت رها خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(سه‌شنبه، ۱۰ تیر) در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تحریم‌های نافرجام و ظالمانه یکی از راهکارهای مقاومت کشور توجه به نوآوری و خلاقیت در حوزه‌های مختلف بود.


استاندار گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست که در شعار سال به رونق تولید در قالب اقتصاد مقاومتی توجه و تاکید دارد گفت: با نام‌گذاری شعار سال، دولت برنامه‌های جدی را بر این اساس تدوین و اجرایی می کند.


وی اذعان کرد: در سال جدید با نام‌گذاری جهش تولید بایستی علاوه بر کمیت به کیفیت محصولات تولیدی بیش از پیش توجه شود.‌


زارع با بیان اینکه با توجه به فشارهای تحریم باید اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: تقویت ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و فناوری و... بایستی بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی ما را در رسیدن به اهداف نزدیک می‌کند.

 

وی توجه به فناوری را منجر به سودآوری چشم گیر در حوزه های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: برای شتاب زوند علمی کشور باید بیش از گذشته به این حوزه  توجه داشته باشیم.  


نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه به ایده‌های خلاق توجه شود گفت: دانشگاه گیلان ارتباطات گسترده ای با کشورهای حاشیه دریای خزر در این حوزه دارد و با برخی از کشورها فعالیت و تفاهم نامه حوزه تجاری‌سازی منعقد شده است.


استاندار گیلان با اشاره به اینکه سعی براین است که فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه‌های مختلف گسترش یابد افزود: بسترسازی لازم جهت حضور این شرکت ها در بازارهای داخلی در ابتدای سال و زمینه خرید کالاها و خدمات از این شرکت‌ها فراهم شد.‌


وی ادامه داد: فعالیت‌های فناورانه و روند رو به افزایش شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف گیاهان دارویی، گردشگری، کشاورزی و .... از جمله فعالیت‌های جوانان پویا، توانمند و متخصص گیلان است.‌


زارع با تاکید بر اینکه با اتکا به دانش فناوری از وابستگی به نفت رها می‌شویم اظهار کرد: رشد اقتصادی و افزایش ظرفیت اشتغال با توجه به دانش فناوری فراهم می‌شود.‌


گفتنی است، درپایان مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار گیلان و همچنین شرکت شاد تدبیر منعقد شد.

کد خبر 944597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha