آغاز نقشه طولانی حضور آمریکا در عراق

یک عضو پارلمان عراق حمله اخیر به مقر واحدهای بسیج مردمی حشد شعبی در جنوب بغداد را آغاز نقشه طولانی حضور آمریکایی ها در خاک عراق عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک عضو پارلمان عراق حمله اخیر به مقر واحدهای بسیج مردمی حشد شعبی در جنوب بغداد را آغاز نقشه طولانی حضور آمریکایی ها در خاک عراق عنوان کرد. نیروهای دولتی با مشاوره آمریکایی ها تعدادی از اعضای حشد شعبی را دستگیر کرده بودند.

 

«محمد الصحیود» عضو ائتلاف ملی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: ایالات متحده به دنبال بهانه ای برای گسترش استقرار نیروهای نظامی خود در عراق با اقدامات تحریک آمیز علیه نیروهای بسیج مردمی است.

 

وی افزود:  ما باید در مقابل جبهه مقاومت به عنوان دو گزینه اصلی و غیرمستقیم متعهد باشیم تا به منظور تقویت نهادهای دولتی و مقابله با چالش هایی که ایالات متحده علیه روند سیاسی در عراق مطرح می کند ، مقابله کنیم.

 

 الصحیود خاطرنشان كرد: تعهد ما به حشد شعبی و گروه های مقاومت اسلامی ، طرح های آمریكا و كارگزاران آن را كه سعی در براندازی روند سیاسی در كشور دارند ، بی اثر خواهد كرد.

 

در حمله به پایگاه کتائب حزب الله بخشی از نیروهای حشد شعبی ده ها نفر از اعضای آن به اتهام حمله موشکی علیه منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا دستگیر شدند که بعد از تحقیقات از آنها رفع اتهام شد.

کد خبر 944666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha