سخنرانی مقام معظم رهبری از بقاع متبرکه استان زنجان پخش می شود

حجت الاسلام«مختار کرمی» گفت: همزمان با ۱۳ تیرماه مصادف با روز پنجم ذی القعده که روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است، سخنرانی مقام معظم رهبری از بقاع متبرکه استان زنجان پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز درجمع خبرنگاران به عنوان روز پنجم ذی القعده اشاره کرد و گفت: این روز در دهه کرامت با عنوان «امامزادگان، ذخائر معنوی جامعه» نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با یادآوری اینکه این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: همه ساله در این روز برنامه‌های متعددی در امامزادگان اجرا می شد ولی امسال به جهت شرایط موجود در کشور و استان تغییراتی در اجرای برنامه های اعمال شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این روز فرصت مناسبی برای معرفی شخصیت امامزادگان و تکریم اهل بیت(ع) است، گفت: تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود امامزادگان به عنوان ظرفیت عظیمی برای ایران اسلامی و جهان اسلام یاد کرد و گفت: به همین منظور مقام معظم رهبری تاکید داشتند که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: برای تحقق این فرمان رهبری تلاش شده است آستان مقدس امامزادگان محلی برای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی شود.

 

به گفته وی، ۸ هزار و ۱۶۷ امامزاده در ایران ثبت شده است که تعداد بقاع متبرکه استان زنجان هم 133 مورد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: امسال در روز بزرگداشت امامزادگان سخنرانی مقام معظم رهبری از بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه کرمی سخنرانی مقام معظم روز 13 تیرماه از ساعت 19 و 30 دقیقه از رسانه ملی به صورت زنده پخش خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه از بقاع متبرکه دارای تلویزیون پخش و درغیر این صورت به صورت صوتی پخش خواهد شد.

کد خبر 944689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha