مردم در بحث های بروکراسی و دیوان سالاری از عدم رعایت شان خود شاکی هستند

موسوی با تاکید بر تقویت زیرساخت های دولت الکترونیک گفت: مردم در بحث های بروکراسی و دیوان سالاری از عدم رعایت شان و جایگاه خودشان شاکی هستند.

«سید نظام الدین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اینکه تا چه اندازه باید در شئونات قانون گذاری کرامت مردم حفظ شود، گفت: در تمامی عرصه ها به ویژه حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بحث کرامت مردم مطرح است. در حوزه سیاسی احترام به رأی مردم، در حوزه اقتصادی توجه به آرامش آنها و انجام تکالیف قانونی دولت در برابر مردم و در حوزه فرهنگ توجه به سلامت و فضای فرهنگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفظ کرامت مردم یک اصل است، اساس نظام ما بر مبنای جمهوریت و مردم سالاری است و وقتی ما می گوییم مردم سالاری یعنی اصل بر حفظ کرامت مردم است منتهی مسئله ای در رابطه بین دستگاه حاکمیت با مردم وجود دارد و آن این است که کرامت مردم در تعامل با دستگاه ها و ادارات حفظ شود، این مسئله بسیار مهم و تاثیرگذاری است.

 

وی ادامه داد: آنجاهایی که مقداری جزیی تر و ریزتر مسئله کرامت مردم مطرح می شود که ریشه در مواجهه مردم با دستگاه ها و نهادها دارد. در گذشته همه دستورالعمل ها و بخشنامه ها از جانب دولت های مختلف برای حفظ کرامت و شان مردم در تعامل با سیستم های دولتی و حکومتی طراحی شده است اما کمتر به این مسئله توجه شده است. اگر ما بخواهیم فراتر از بحث های انتزاعی به مسئله نگاه کنیم در بحث بروکراسی و دیوان سالاری که مردم آنجاها از عدم رعایت شان و جایگاه خودشان شاکی هستند، یکی از کارهایی که باید انجام شود، بحث دولت الکترونیک است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف بروکراسی های موجود امری لازم و ضروری است چون در چنین مواقعی است که افراد در مواجهه با دستگاه های دولتی احساس ناراحتی می کنند و فکر می کنند که کرامت شان حفظ نشده است. وقتی کسی پاسخگو نباشد و مردم را راهنمایی نکند که آنها باید کجاها بروند و چه کارهایی را انجام دهند، مردم این حس را پیدا می کنند که کرامت آنها حفظ نشده است.

 

موسوی گفت: متاسفانه مردم در دستگاه های اجرایی و انجام کارهای اداری این قدر درگیر مسایل بروکراتیک می شوند که اذیت می شوند و احساس می کنند که شان شان حفظ نشده است. اگر مجلس و دولت و بقیه دستگاه ها بتوانند در این حوزه متمرکز شوند و تا حد امکان مواجهات حضوری افراد در ادارات و دستگاه ها را کمتر کنند، قطعا مشکلات مردم نیز در این رابطه حل خواهد شد و در این زمینه تقویت دولت الکترونیک باید مورد توجه قرار گیرد./

کد خبر 944708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha