آغاز طرح «سه شنبه های تکریم» در مساجد گلستان/ تجلیل و تکریم در فضای مسجد انگیزه های بلندی را ایجاد می کند

بیکی از آغاز طرح «سه شنبه های تکریم» از روز (سه شنبه ۱۰ تیر) در برخی از مساجد استان گلستان خبر داد و گفت تجلیل و تکریم در فضای مسجد انگیزه های بلندی را برای تجلیل شوندگان ایجاد می کند.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تجلیل و تکریم در فضای مسجد ثمرات فراوانی دارد و می تواند انگیزه های بلندی را برای تجلیل شوندگان ایجاد کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: تجلیل و تکریم در فضای مسجد می تواند بین مسجد و شخصیت کودکان و نوجوانان ارتباط قوی و ناگسستنی ایجاد کند و روح های مرده را زنده کند.

 

وی اظهارداشت: طرح سه شنبه های تکریم در مساجد یک طرح به ظاهر ساده و راحت است اما خروجی و اهداف بلندی را به همراه دارد.

 

بیکی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات مهم این طرح که ظرفیت فراگیر بودن و گسترده بودن را داراست این است که به سهولت و راحتی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: طرح سه شنبه های تکریم که از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور تدوین و ابلاغ شده است؛ طرح زنده و اثرگذاری است که با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی نقش آفرینی کرده اند، انجام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: از اهداف مهم دیگر این طرح، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی است.

 

وی افزود: همچنین شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد است.

 

بیکی تصریح کرد: این طرح از روز سه شنبه (10 تیر) در برخی از مساجد استان گلستان آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد.

 

وی اظهارداشت: 5 کارشناس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان به طور مستقیم بر اجرای این طرح در گستره کانون های فرهنگی و هنری استان نظارت و حمایت و پشتیبانی دارند تا کانون های بیشتری بتوانند مجری این طرح اثرگذار شوند.

 

کد خبر 944786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha