واحد بخار ٣٢٠ مگاواتي نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

سلیمی گفت: واحد شماره ۳ نیروگاه بندرعباس پس از انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی، به شبکه سراسری برق کشور وصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حسین سلیمی » در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد شماره ۳ این نیروگاه که در آذرماه سال گذشته بر اساس برنامه زمان بندی شده جهت تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود، با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی متخصصین نیروگاه بندرعباس به شبکه سراسری برق کشور پیوست.


وی با اشاره به اجراي تعميرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتي شماره ۳ بخار و همچنين رفع چالش ها و مشكلات فني ساير واحدهاي نيروگاه طي ماه هاي اخير  ارتقاء سطح آمادگي اين نيروگاه و تداوم خدمت رساني به مردم به ويژه در فصل تابستان و ايام پيك مصرف برق را مهمترين رويكرد اين مجموعه توليدي برشمرد.


 مدیر عامل نیروگاه بندرعباس افزود: با‌ توجه به لزوم آماده سازی واحدها برای پیک تابستان، فصل تعمیرات با تمرکز بر رفع محدودیت های تولید از اوایل آذرماه آغاز شد.


سلیمی با تشریح شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا در ماه های اخیر، عنوان کرد: با محدودیت زمانی تعیین شده ناچار به انجام تعمیرات واحد در اوج بیماری کرونا بودیم که کارکنان سخت کوش نیروگاه با اقدامی جهادی و فداکارانه با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و طاقت فرسای استان هرمزگان، این کار را بدون هیچ حادثه ای به انجام رساندند که امید آن می رود تابستان را بدون خاموشی سپری نماییم.


وی، هدفگذاری مجموعه را تولید برق مطمئن و پایدار در پیک تابستان و تحقق شعار سال دانست و تأکید کرد: در تعمیرات اساسی و دوره ای واحد سعی بر آن بوده تا ملاحظات زیست محیطی را در نظر گرفته و با همت و همدلی کارکنان پرتلاش نیروگاه  همانند سنوات گذشته موفقیت ها را  کسب خواهد کرد.


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به بومی سازی قطعات، گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت قطعات انجام شده و مهندسین و متخصصین نیروگاه با مهندسی معکوس بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کردند و نیروگاه بندرعباس به واسطه همین مسئله به عنوان نیروگاه پیشرو در ساخت و تولید قطعات داخل نیروگاهی کشور می توان نام برد و با وجود پیمانکاران متخصص ومتعهد ایرانی مشکلی در تهیه و ساخت قطعات مهم در داخل کشور وجود ندارد.


گفتنی است؛ نيروگاه بندرعباس دارای ۶ واحد توليدي مشتمل بر چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات است که در حال حاضر همه واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق هستند و نقش مهمي را در تقويت ، تثبيت و پايداري شبكه سراسري برق كشور  ايفاء مي كنند.

 

 

 

کد خبر 944819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha