هنرمند جامعه اسلامی نباید دغدغه معیشت داشته باشد

معصومی گفت: باید به عرصه فرهنگ و هنر توجه ویژه شود تا هنرمندان بدون دغدغه اقتصادی درصدد خلق آثار فاخر برای کاهش مشکلات جامعه نظیر آسیب های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد و... باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(11تیر) در مراسم دیدار جمعی از بانوان هنرمند فعال حوزه هنری مازندران با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران که به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت، با بیان اینکه هنر تعالی‌بخش است، گفتهیچ کشوری را باسیاست آن کشور نمی‌شناسند بلکه بافرهنگ و هنر شهره عام و خاص می‌شود؛ اگر به فرهنگ و هنر بپردازیم سیاست و اقتصاد ما درست می‌شود.گفت: حوزه هنری تنها نهاد تخصصی پیاده سازی هنر انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه اگر روی فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم کار شود اگر اخلاق‌مداری را بیاموزند بسیاری از مشکلات مرتفع می شود، اظهار کرد: جذب هنرمندان متعهد را در دستور کار داریم انتظار داریم حمایت شویم اعتبارات محدود است و کار فرهنگی نیازمند اعتبار است.

 

معصومی تاکید کرد:  باید به عرصه فرهنگ و هنر توجه ویژه شود تا هنرمندان جامعه اسلامی بدون دغدغه اقتصادی درصدد خلق آثار فاخر برای کاهش مشکلات جامعه نظیر آسیب های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد و... باشند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار هنرمند در سامانه حوزه هنری استان  ثبت هستند که هزار و 300نفر از این تعداد را بانوان هنرمند تشکیل می دهند،افزود: بانوان هنرمند استان بسیار توانمند هستند افتخارات ملی و بین المللی در رشته های مختلف هنری کسب کردند .

 

به گزارش شبستان، طی دیداربا جمعی از بانوان هنرمند فعال حوزه هنری مازندران با نماینده ولی فقیه در استان از دو اثر هنری بانوان هنرمند دیار علویان شامل: تابلو تذهیب برکلام الهی نامه علامه حسن زاده آملی اثر زهرا قاسمی سنگتراشانی به خط عبدالحسین جلالی و تابلو نگارگری امام رضا(ع) اثر مریم فضل الله نژاد رونمایی شد.

کد خبر 944901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha