وقف های جدید باید منطبق با نیازهای روز جامعه باشد

حجت‌الاسلام عرفانی وقف منطبق با نیاز ‌روز جامعه را از اولویت‌های دانست وگفت: وقف های جدید باید با تشویق هرچه بیشتر مردم و فرهنگ سازی میان آنان منطبق با نیازهای روز جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان، حجت‌الاسلام «روح‌الله عرفانی» در نشست با خبرنگاران با تأکید بر سوق دادن واقفان به سمت نیازهای امروز و فردای جامعه با فرهنگ سازی و تبلیغات گفت: رفع نیازهای جامعه یکی از فلسفه های ایجاد وقف و موقوفات  محسوب می شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان سمنان، با بیان اینکه  یکی از مصادیق احسان وقف است و به‌واسطه انجام این عمل خیرخواهانه می‌توانیم بسیاری از معضلات جامعه خود را برطرف کنیم اضافه کرد: به‌ واسطه انجام وقف نام واقف خیراندیش تا قیامت زنده می‌ماند و آثار و برکات و ثواب این امر خداپسندانه تا روز قیامت در پرونده واقفین ثبت و ضبط می‌شود.

 

وی از ثبت ۲۵ وقف به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون خبردادوافزود: هشت وقف شامل واحد تجاری، آپارتمان مسکونی، منزل مسکونی، باغ و باغچه را در بردارد که برای مصارف عزاداری، حوزه علمیه، مسجد و حسینیه درشهرستان  دامغان به ثبت رسیده است.

 

حجت‌الاسلام عرفانی در ادامه به ۱۰ وقف شهر بسطام با نیت‌هایی ازجمله هزینه جاری مسجد، هزینه‌های امامزاده محمد (ع) سراوین قطری، اطعام و عزاداری و خیرات و مبرات اتفاق اشاره داشت واظهارکرد: این وقفیات مواردی نظیر زمین مسکونی، باغ و آب را شامل می‌شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان سمنان با بیان اینکه در شهرستان های سمنان، گرمسار و میامی هرکدام دو وقف به ثبت رسیده است وافزود: حوزه علمیه، مسجد، مراسم عزاداری ایجاد صندوق کارگشایی، درمان نیازمندان و هزینه تحصیل ازجمله محل وقف این موقوفات است.

 

به گفته وی یک آپارتمان نیز در شهرستان شاهرود وقف شد که برای برگزاری مراسم عزاداری، امور قرآنی، تهیه دارو و اشتغال‌زایی و خیرات هزینه خواهد شد.

 

کد خبر 944940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha