ضرورت تقویت  زیرساخت‌های رشته اسب‌ سواری در گیلان

زارع با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های رشته اسب‌ سواری در گیلان، گفت: سوابق مردم گیلان در اسب سواری، مشوق بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری در این رشته ورزشی است که توسعه اشتغال و ایجاد نشاط میان مخاطبان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (چهارشنبه، ۱۱ تیر) در دیدار با رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، گیلان را از جمله مناطق مستعد پرورش اسب به‌ سبب شرایط اقلیمی، جغرافیایی و موهبت‌های الهی با پیشینه‌ی تاریخی عنوان و اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های این رشته ورزشی، با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زمینه حضور و جذب بیشتر علاقمندان را فراهم می‌کند.

 

استاندار گیلان به توصیه دین مبین اسلام پیرامون اسب سواری و جایگاه این رشته ورزشی در فرهنگ ایرانیان اشاره و تصریح کرد: گسترش باشگاه‌های ورزشی این رشته علاوه بر ایجاد نشاط و شادمانی میان مردم، می‌تواند بستر اشتغالزایی و ایجاد درآمد را به دنبال داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: سوابق مردم گیلان در اسب سواری، مشوق بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری در این رشته ورزشی است که توسعه اشتغال و ایجاد نشاط میان مخاطبان را به دنبال دارد.

 

زارع با بیان اینکه در کنار همگانی کردن رشته اسب سواری، باید پرورش سوارکاران برای حضور در مسابقات قهرمانی و عضویت گیلانیان در تیم ملی را در برنامه داشته باشیم، گفت: آمادگی برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی و بخش‌های استان و نیز مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین در گیلان وجود دارد تا شاهد یک مانور اجتماعی و فرهنگی برای جذب علاقمندان و معرفی برند اسبچه خزری در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

 

در ادامه این دیدار، «مسعود خلیلی» با اشاره به وجود 400 باشگاه اسب سواری در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: توجه به زیرساخت‌های رشته سوارکاری در کنار تقویت این حوزه می‌تواند به رشد اشتغال و درآمدزایی منجر شود.

 

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور، پیست سوارکاری پیربازار رشت را یکی از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد در سال آینده بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین را فراهم کنیم.

کد خبر 944959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha