راه اندازی مرکز فروش دائمی محصولات صنایع دستی البرز به ابعاد ۶ هزار متر مربع با هدف تحقق شعار سال

محمدی با اشاره به سهم البرز در بحث تولید صنایع دستی با توجه به قومیت های مختلف گفت: مرکز فروش دائمی محصولات صنایع دستی البرز به ابعاد ۶ هزار متر مربع با هدف تحقق شعار سال راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « فریدون محمدی» طی جلسه شورای اسلامی شهر کرج که چهارشنبه 11 تیر برگزار شد گفت: ایجاد ساز و کار مناسب برای پرداختن به صنایع دستی استان زمینه رشد گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: شورای اسلامی شهر کرج طی این دوره نگاه قابل تأملی نسبت به رشد گردشگری در کلانشهر کرج داشته است.

 

وی با اشاره به اهمیت تنوع صنایع دستی البرز با توجه به قومیت های متعدد این استان مطرح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های موجود در بحث صنایع دستی، امکان بازار فروش است که این امر در قالب ایجاد فضا و امکاناتی برای فروش ممکن می شود.

 

وی با بیان این مطلب که اداره کل میراث و گردشگری استان البرز در نظر دارد که مرکز فروش دائمی محصولات فرهنگی و صنایع دستی را به مساحتی به طول 600 متر مربع ایجاد کند مطرح کرد: این مرکز فروش دائمی محصولات صنایع دستی با هدف تحقق شعار سال ( جهش تولید) است.

 

به گفته محمدی، راه اندازی این بازارچه زمینه فروش صنایع دستی استان را فراهم می کند، همچنین فرصتی است تا مفاخر و هنرمندان برجسته این استان توانمندی خود را نشان دهند. 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: این آمادگی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز برای عقد قرارداد با شهرداری وجود دارد و این امر متناسب با سهم البرز در بحث گردشگری است.

 

وی توضیح داد: کاروانسرای شاه عباس که در ورودی شهر کرج قرار دارد و یکی از آثار گردشگری و تاریخی این استان است می تواند به عنوان موزه اقوام کشور به بهره برداری رسد. 

 

 

کد خبر 944968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha