نیکوکار جیرفتی زمین وقف مصارف عام المنفع کرد 

مهدی محمدی گفت: در تاریخ ۴ تیر سال جاری از سوی امان الله برخوری نیکوکار جیرفتی ۵ فقره وقف زمین برای مصارف عام المنفعه صورت گرفته است.

«مهدی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در تاریخ ۴ تیر سال جاری از سوی امان الله برخوری نیکوکار جیرفتی ۵ فقره وقف زمین برای مصارف عام المنفعه صورت گرفته است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت افزود: این واقف ۴۰۰ متر مربع عرصه و اعیان تجاری واقع در بولوار کوثر در خیابان مسجد جامع را برای کمک به فقرا، ایتام و ایجاد کارگاه های تولیدی برای اشتغال جوانان مومن و ایتام شهرستان جیرفت، با ارزش ۸ میلیارد تومان وقف کرد.

 

وی بیان کرد: واقف شش دانگ از ملک شخصی خود را در روستای علی اکبری سربیژن ساردوئیه، وقف هزینه برگزاری مراسم روضه خوانی امام حسین علیه السلام کرد، همچنین یک دانگ از ملک شخصی خود را در روستای سنگدان ساردوئیه با اولویت کمک به فقرا، ایتام و ایجاد کارگاه های تولیدی برای اشتغال جوانان مومن و ایتام شهرستان جیرفت، وقف کرد.

 

محمدی ابراز کرد: این واقف، علاوه بر این شش دانگ از یک قطعه باغ مرکبات خود را به مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع در روستای خضر آباد از توابع جیرفت، وقف کمک به فقرا، ایتام، اشتغال جوانان مومن و ایتام و نیز مصارف عام المنفعه در شهرستان جیرفت کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت ادامه داد: همچنین ملک شخصی در روستای چاهان سربیژن ساردوئیه را برای کمک به فقرا و ایتام، ایجاد کارگاه های تولیدی برای اشتغال جوانان مومن، ایتام و مصارف عام المنفعه این شهرستان وقف کرد.

 

وی اظهار کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ فقره وقف در شهرستان جیرفت صورت گرفته که ۳ فقره آن وقف زمین برای ساخت و ساز مسجد می باشد و ارزش اراضی موقوفه سال جاری ده ها میلیارد تومان است.

 

محمدی ضمن تشکر از دادستان شهرستان جیرفت به دلیل حمایت از مقوله وقف و جلوگیری از زمین خواری عنوان کرد: با پیگیری دادستان این شهرستان ۳۲ هکتار از اراضی موقوفه بی بی کوچک واقع در روستای مرجان فتح آباد که توسط عده ای از اهالی به مدت بیش از پنجاه سال تصرف شده بودند، ظرف ۲۴ ساعت رفع تصرف شدند، ارزش این اراضی بیش از ۹میلیارد تومان می باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در خاتمه از افرادی که تمکن مالی داشته اما ورثه ندارند، درخواست کردند که با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت، اموال خود را با توجه به نیاز روز جامعه وقف کنند.

کد خبر 945089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha