لزوم تعامل موثر بین کانون های مساجد و پایگاه مقاومت بسیج

حجت الاسلام سبزه کار بر لزوم تعامل موثر بین کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج تاکید کرد و گفت: این تعامل در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و نوآورانه در سطح مساجد باید مشهود باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۱۲ تیر) در دیدار با فرمانده سپاه شهرستان بیرجند اظهار داشت: کانون‌‌های مساجد خراسان جنوبی با سه رویکرد انجام کارهای فرهنگی، هنری و نوآورانه در جوار مساجد راه‌اندازی می‌شوند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی فعالیت‌هایی از جمله راه‌اندازی خانه نور، اجرای طرح تلاوت نور، ایجاد کتابخانه‌های باز و مخزن‌دار، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری با هدف شناسنایی استعدادهای نوجوانان را از جمله برخی از برنامه‌ های کانون‌های فرهنگی هنری در طول سال برشمرد.

 

وی از برگزاری طرح سه‌شنبه های تکریم با هدف گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بنیاد شهید و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری و به منظور تکریم از فعالان عرصه ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار اضافه کرد: همچنین طرح شنبه‌های با کتاب با هدف معرفی کتب به نمازگزاران در شنبه‌های هر هفته توسط امام جماعات مساجد در سطح استان اجرا می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام شیوع کروناویروس تاکنون، با توجه به ضعیف شدن بنیه اقتصادی برخی از خانواده‌‌ها، طرح ذبح دام برای سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلیات در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۷۲ راس دام در سطح کانون‌های فرهنگی هنری ذبح و بین نیازمندان جوار مساجد توزیع شده است، گفت: در گام بعدی، با رایزنی انجام شده با کانون حضرت خدیجه سلام‌آلله علیها و برنامه سمت قم، یک‌هزار و ۲۰۰ بسته گوشت بین آسیب‌دیدگان از کرونای شهرستان بیرجند توزیع می‌شود.

 

وی خطاب به فرمانده سپاه شهرستان بیرجند گفت: با توجه به لزوم تعامل موثر بین کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج، شناسایی خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و توزیع با همکاری این دو مرکز انجام می‌شود.

 

خراسانی، فرمانده سپاه بیرجند نیز در این دیدار قول مساعد برای همکاری بسیجیان در تحقق هرچه بهتر توزیع این بسته‌های گوشت را داد.

کد خبر 945116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha