بهسازی راه ها برنامه محوری دولت در سال جاری است

اسلامی با اشاره به برنامه های محوری دولت در حوزه راه، گفت: تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان طی سال جاری بهسازی و آسفالت می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد اسلامی» امروز(12 تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، اظهار داشت: طی سال جاری تلاش می شود با بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای بهسازی راه ها بویژه راه های روستایی تلاش می شود.

 

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان دولت تمامی روستاهای بالای 50 خانوار از راه ارتباطی استاندارد و آسفالت برخوردار می شوند.

 

وی ادامه داد: درک واقع بینانه از شرایط تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع محرومیت زدایی و پیشرفت متوازن رخ دهد.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه ریزی برای ساماندهی راه های استان خبرداد و افزود: همچنین در گام دوم  تعداد روستاهای فاثد راه آسفالت با جمعیت بالای 20 خانوار به صفر می رسد.

 

اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت راه های استان، افزود: تلاش می شود طی سال جاری در حوزه راه های استان بویژه راه های روستای اقدامات خوبی رخ دهد.

 

وی با بیان اینکه لرستان در تلاقی کریدورهای شمال، جنوبف شرق و غرب قرار دارد، گفت: توسعه و بهسازی راه های شریانی استان فقط نیاز استان نیست.

 

اسلامی ادامه داد: اولویت مهم ما تکمیل شبکه آزادراهی بوده که ماه گذشته عملیات قم به سمت اراک آغاز شده و قطعه اراک به خرم آباد در سالجاری را افتتاح می کنیم.

 

وی افزود: در زنجیره جهش تولید، ۵۸۰ کیلومتر آزادراه را برای کشور در اولویت قرار دادیم که قطعه بروجرد تا خرم آباد جز اولویت ها است و حمایت می شود.

 

اسلامی با بیان اینکه تا پایان دولت ۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان افتتاح می شود ادامه داد: بسیاری از طرح های افتتاحی در ۲۰ سال گذشته،۷۰ درصد پیشرفت داشته که ما در یکسال ۳۰ درصد مابقی را تکمیل کرده ایم.

 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مطالب فنی راه حل اقتصادی و فنی دارد نه سیاسی گفت: شبکه ریلی کشور در ابتدای انقلاب چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر بوده که اکنون به  ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

 

کد خبر 945132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha