دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای معرفی سیره اهل بیت (ع) است

آیت الله دژکام گفت: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای معرفی سیره اهل بیت (ع) و آشنایی مردم با این ذخایر پربرکت الهی است که باید برای تحقق این هدف برنامه ریزی های دقیقی انجام شود و تلاش کنیم قلوب مومنین را در این روزها شاد کنیم.

آیت الله «لطف الله دژکام»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: یکی از مناسبت های مهم مذهبی و آئینی ما که چند سالی است در فضای فرهنگی کشور ایجاد و تعریف شده، دهه کرامت است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه این دهه که با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و با گرامیداشت حضرت شاهچراغ(ع) ادامه و با ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به اتمام می رسد، تاکید کرد: این دهه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی سیره اهل بیت (ع) و آشنایی مردم با این ذخایر پربرکت الهی است که باید برای تحقق این هدف برنامه ریزی های دقیقی انجام شود و تلاش کنیم قلوب مومنین را در این روزها شاد کنیم.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: بیوت اهل بیت (ع) مراکز تجلی نور خداست و یکی از این بیوت نورانی، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است که شیرازی ها مفتخر به وجود آن هستند و مسئولان مربوطه در این شهر مقدس نیز وظیفه دارند همه تلاش خود را جهت گرامیداشت هرچه بهتر این ایام، بکار گیرند چرا که گرامیداشت دهه کرامت و توجه به تحقق سومین حرم اهل بیت (ع)، به گسترش معنویت در جامعه کمک شایان توجهی می کند.

وی افزود: یکی از الزامات تحقق سومین حرم اهل بیت (ع) بودن، اجرای طرح جامع توسعه و سهولت دسترسی به این حرم شریف برای عموم مردم است و این مسئله یک مطالبه ملی است، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در طول سال میزبان زائران بی شماری از اقصی نقاط ایران و جهان است که باید متناسب با این جایگاه رفیع، توسعه پیرامونی حرم و راه های دسترسی به آن تعریف شود.

آیت الله دژکام تاکید کردک نهایتا امیدواریم که همه ما فرصت دهه کرامت را برای گسترش معنویت در سطح جامعه قدر بدانیم.
 

کد خبر 945167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha