شناسایی و بررسی باستان شناسی دهستان های میانکوه شرقی و غربی پلدختر

قاسمی، گفت: در راستای تهیه و تکمیل نقشه باستان شناسی پلدختر بررسی و شناسایی باستان شناسی دهستان های میانکوه شرقی و غربی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سیدامین قاسمی»، امروز(12 تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی و شناسایی باستان شناسی دهستان های میانکوه شرقی و غربی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: این اقدام با هدف تهیه و تکمیل نقشه باستان شناسی پلدختر در اولویت قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه مجوز این عملیات تا 15 مرداد ماه صادر شده است، تصریح کرد: به زودی تیم باستان شناس بررسی خود را در منطقه باستان شناسی دهستان های میانکوه شرقی و غربی پلدختر آغاز خواهند کرد.

 

قاسمی بیان کرد: برای اجرای عملیات بررسی و شناسایی باستان شناسی دهستان های میانکوه شرقی و غربی پلدختر 450 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

 

وی اذعان داشت: در استان لرستان با توجه به قدمت تاریخی سکونت بشر در آن و وجود محوطه ها و آثار تاریخی متعدد نیازمند بررسی و شناسایی باستان شناسی بیشتری است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته نیز کار بررسی و شناسی باستان شناسی منطقه بلوران و درب گنبد شهرستان کوهدشت انجام شده است، بیان کرد: نتایج آن بزودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 945229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha