محلات هدف طرح بازآفرینی شهری مشکلات ساختاری، فیزیکی و کالبدی دارند

فیضی با بیان اینکه سند توسعه محله توسط دفاتر تسهیلگری تهیه شده، گفت:محلات هدف بازآفرینی مشکلات متعدد ساختاری، فیزیکی و کالبدی دارند که موجب آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی و غیره نیز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رمضانعلی فیضی» امروز (۱۳ تیر) با بیان اینکه مدیریت شهری در قالب تبصره ۲۲ بودجه پیگیر پروژه‌ های مشارکتی است، اظهارکرد: این پروژه‌های مشارکتی در محلات برخوردار شهر، ذیل طرح «محله ما» اجرایی می‌شود و در محلات کم‌برخوردار و پیرامونی که جزو محلات هدف بازآفرینی هستند نیز با تعامل ساکنان و دفاتر تسهیلگری پیش خواهد رفت.

 

رئیس کمیسیون مناطق کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: برهمین اساس، تا ۵ درصد از سرجمع اعتبارات پروژه های عمرانی به انجام پروژه‌هایی اختصاص می ‌یابد که ساکنان محلات آنها را احصاء کرده و اولویت ‌بندی نموده‌اند، این پروژه‎ها پس از تایید نهادهای بالادستی و تخصیص اعتبار وارد فاز اجرایی می‌شود.

 

فیضی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها برآمده از نظرات مردم است، گفت: از سوی دیگر، علاوه بر مطالبه عمومی، از یک دید کارشناسی و مبتنی بر ضوابط شهرسازی و تسهیلگری اجتماعی نیز متاثر است.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در محلات هدف بازآفرینی منطبق با سند توسعه محله است، تصریح کرد: سند توسعه محله توسط دفاتر تسهیلگری تهیه شده و در برخی محلات نیز در حال تهیه شدن است.

 

رئیس کمیسیون مناطق کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد به بسته‌های تشویقی درنظر گرفته شده توسط شورای شهر در بحث بازآفرینی اشاره کرد و گفت: محلات هدف بازآفرینی مشکلات متعدد ساختاری، فیزیکی و کالبدی دارند که موجب آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی و غیره نیز شده است.

 

فیضی اظهارکرد: در بسته‌ تشویقی پیش بینی شده، یکسری تسهیلات و خدمات ویژه ساکنان مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار درنظر گرفته شده تا محله زندگی خود را نوسازی و بهسازی کنند، این بسته‌ها، تسهیلگر و تسریع کننده فرآیندها هستند.

 

وی ادامه داد: از جمله آنها می‌توان به تخفیف و بخشودگی تا ۱۰۰ درصد عوارض صدور پروانه، خرید ملک ۲۰ درصد بیشتر از قیمت کارشناسی، بخشودگی و تخفیف در پارکینگ براساس طرح خازنی، اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی و همچنین ۱۵ میلیون تسهیلات بابت ودیعه مسکن در دوره‌ای که ملک خود را واگذار می‌کنند، اشاره داشت.

 

رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: مجموعه تدابیری که در قالب این بسته‌ها پیش بینی شده، می تواند برای ساکنین محلات هدف بازآفرینی ایجاد انگیزه کند و بتوانند با مشارکت خود نسبت به نوسازی و بهسازی محلات سکونت و خانه‌های خود اقدام کنند.

کد خبر 945403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha