تهیه ۲۲ پمپاژ برای رفع کم آبی اراضی شالیکاری صومعه‌سرا

سیدمحمدی با بیان اینکه به همت جهاد کشاورزی و سپاه صومعه‌سرا و مدیریت بحران استانداری گیلان ۲۲پمپاژ برای اراضی شالیکاری این شهرستان تهیه شده است گفت: تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم مشکل آبیاری را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکلات آبیاری مزارع کشاورزان اظهار کرد: ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد که آب سد سفیدرود،  حدود ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزان را سیراب می‌کند.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه سهمیه‌بندی آب، در دست استان است و طبق برنامه‌ریزی، در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد افزود: در یک هفته، سه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان صومعه‌سرا با حضور معاون استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و مدیران کل دستگاه‌های اجرائی مربوطه برگزار کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۰ مصوبه در ستاد بحران شهرستان داشتیم که ۱۶ مصوبه به حالت اجرائی در آمده است گفت: بند انحرافی مهویزان طی هشت روز افتتاح شد تا با این کار بتوانیم بخشی از مشکل آبیاری مزارع را مرتفع کنیم.

 

سیدمحمدی تصریح کرد: جهاد کشاورزی توانست ۱۱ پمپ برای ایستگاه‌های پمپاژ تهیه کند و اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان هم، هفت پمپ در اختیار شهرستان قرار داد.

 

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه سپاه شهرستان، طی یک همکاری خوب، توانست تعداد چهار پمپ از استان تهیه کند خاطرنشان کرد: سه‌سار، چالکسر، تنیان، مهویزان، پیرسرا و ... روستاهائی بودند که جهاد کشاورزی شهرستان توانست دستگاه پمپاژ در اختیار آنان قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه 2 میلیارد، ارزش ریالی دستگاه‌های پمپاژ تهیه شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان است اظهار کرد: تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم مشکل آبیاری را به حداقل برسانیم.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه ایستگاه‌های پمپاژ بریران، سیاه‌درویشان، خمسر، قصابسرا و ندامان، توسط جهاد کشاورزی تعمیر شده است افزود: از صبر و همکاری کشاورزان با غیرت و سخت‌کوش ممنونیم.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ادارات آبیاری، برق، جهاد کشاورزی، منابع آب و سایر ادارات مربوطه، در این ایام از هیچ تلاشی دریغ نکردند گفت: لایروبی ۶ کیلومتری نهر آبیاری نوخاله جعفری به تراب‌خاله و ایجاد شیب معکوس (بازگشت آب مرداب به اراضی کشاورزی)، کمک خوبی به آبیاری زمین‌های شالیزار، انجام داد.

 

وی با اشاره به اینکه لایروبی مسیر کانال BP8 در هفته گذشته در دلیوندان، به حدود ۵۰ هکتار از اراضی بالادستی، آبرسانی می‌کند تصریح کرد: اجرای انتقال آب لوله به طول یک هزار و 600 متر در روستای باقلاکش بخش تولمات از دیگر اقدامات بوده است.

 

سیدمحمدی با اشاره به تامین یک دستگاه پمپ آب اراضی شالیکاری روستای کتمجان، تامین یک دستگاه پمپ آب روستای کوده، تعمیر و نوسازی ایستگاه پمپاژ کوده خاطرنشان کرد: رفع نقص سیفون و خط انتقال آب مجاور زندان ضیابر، ترمیم و بهسازی سیفون و کانال مربوطه در دستور کار پروژه‌‌ی استانیِ مرمت و بازسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی قرار گرفته است.

 

فرماندار صومعه‌سرا تعمیر و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ روستاهای بریران، سیاه درویشان و خمسر در بخش تولمات، ندامان در بخش میرزاکوچک و قصاب‌سرا در بخش مرکزی عنوان کرد.

 

وی اظهار کرد: تامین برق چاه آب کشاورزی کتمجان با شبکه فشار ضعیف به متراژ ۶۸۰ متر به ارزش ۲۵ میلیون تومان اجرایی شده است.

 

 

کد خبر 945419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha