واکنش امام جمعه قم به نامه جسارت آمیز اخیر به رهبر معظم انقلاب

آیت الله اعرافی گفت: نقد کردن، سیره و روش رهبر معظم انقلاب است اما بی انصافی جایی ندارد، مقام معظم رهبری با هدایت های کم نظیر خود این اقتدار را آفریدند و دفع فتنه هایی از قبیل داعش هنر رهبری بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم آیت الله «علیرضا اعرافی» امروز (جمعه ۱۳ تیر) در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) گفت:‌ ایشان با اصلاح اعتقادات در راستای گسترش مسائل اسلامی گام برداشته و در گسترش معارف اسلامی کوشیدند.

 

امام جمعه قم بیان داشت:‌ گزارش های تاریخی که از همان دو سال سفر به مرو و خراسان آمده است نشان می دهد که شهر به شهر، مردم و عالمان جمع شده و از آن خرمن علم و دانش بهره می بردند.

 

آیت الله اعرافی تصریح کرد:‌ سیره عبادی امام رضا(ع) بسیار خیره کننده است به گونه ای که یکی از عاملان مامون عنوان می کند، در طول سفر امام رضا(ع)‌به گونه ای سیره عبادی ایشان را دیدم که کسی عابدتر از ایشان نبود.

 

وی افزود:‌ آن دلدادگی حضرت امام رضا(ع) به خداوند به گونه ای بود که حتی دشمنان هم نسبت به آن اذعان کردند.

 

اعرافی با اشاره به سیره اجتماعی امام رضا(ع) گفت:‌ ایشان در این زمینه نیز با کلام خود و رفتار خود با مردم همراه بوده و مسائل اجتماعی را گسترش می دادند.

 

امام جمعه قم گفت:‌ امام رضا(ع) همچنین دارای سیره سیاسی بودند و هیچ امامی حتی یک روز از مبارزه با ظلم کوتاه نیامدند و در راستای شکل گیری اسلام و حکومت اسلامی کوشیدند.

 

وی گفت:‌امام رضا(ع)‌در یک بحران عجیب سیاسی آن تهدید را به فرصت تبدیل کرد و برای گسترش معارف اهل بیت(ع) بهره برد و در دام نقشه شیطانی مامون نیفتاد.

 

آیت الله اعرافی با اشاره به موضوع کرونا گفت:‌این موضوع یک بیدارباش برای بشر بود تا بداند با همه غرورهایی که دارد، اما نمی تواند در برابر کوچکترین ویروس اقدام کند.

 

امام جمعه قم تصریح کرد:‌ باید تشکر کنیم از گروه های زیادی که در تنظیم امور و اصلاح امور و ارتقای تاب آوری و مقاومت جامعه تلاش کردند از مسئولان و برنامه ریزان و استان و به ویژه از دانشگاه علوم پزشکی و همکاران ایشان و بهورزان و کادر درمان و بهداشت و همه کسانی که در این حادثه به خوبی در صحنه آمدند و افتخار آفرینی کردند.

 

وی گفت:‌باید از گروه های بسیجی و جهادگران که بی مزد و با عشق و علاقه خطر کردند و در بیمارستان ها حاضر شدند و در مواسات مومنانه شرکت کردند، قدردانی کرد.

 

اعرافی عنوان داشت:‌ خطر کرونا تمام نشده و وطیفه هم ما این است که همدلی و همراهی داشته باشیم و شیوه نامه های پزشکی و درمانی را رعایت کنیم و باید با صبوری و توکل با خداوند این مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم از شر آن خلاص شویم.

 

امام جمعه قم بیان داشت:‌در قم هم ما تشکر می کنیم و رعایت دستورالعمل ها را داشته باشیم و در کنار آن باید چرخه اقتصاد هم بچرخد اما باید مسائل بهداشتی را نیز رعایت کرد.

 

وی گفت:‌ جهش تولید موضوع مهمی است و باید بار فشارهای اقتصادی را رفع کرد و مسئولان باید در این خصوص تلاش کنند.

 

اعرافی تصریح کرد:‌با همه تحریم ها شاهد هستیم که جامعه و مردم چگونه پای کار آمدند و دشمنان بدانند که ملت پای انقلاب خود هستند.

 

امام جمعه قم تصریح کرد:‌ آمریکایی ها در ذات خود با وجود اینکه پیشرفت ظاهری دارند اما در باطن خود اشغالگری جنگ افروزی و کشتار مردم را دارند و از سوی دیگر غارتگری و استعمارگری را گسترش می دهند.

 

وی گفت:‌ آمریکایی ها به دنبال توسعه جنگ افروزی هستند و عهد شکنی می کنند و حمایت از قدرت های استبدادی دارند و فرهنگ مادی گرایی محض دارد و شاهد هستیم که به چه صورت تخریب فرهنگ بشری را دارد.

 

امام جمعه قم تصریح کرد:‌ آمریکایی ها در این دوره یک شکست های سنگین را تحمل کردند برای اولین بار در عین الاسد طعم تلخ موشک های ایران را چشیدند و در دریا تسلیم ایران شدند و در یمن شکست مزدوران را لمس کردند و در اواخر در شورای امینت شکست خوردند و از سوی دیگر در کرونا بد مدیریت کردند و ضعف و نگاه مادی گرایی خود را نشان دادند.

 

وی گفت:‌ تبعیض نژادی در آمریکا مثل یک طوفان به وزیدن گرفت و شکست خوردند و امروز هم درگیر انتخابات هستند.

 

وی با بیان اینکه باید بدانیم که روی پای خود ایستادگی کرده و محور مقاوت باید قوی شود گفت:‌ ‌باید توجه شود که محور مقاومت پیروز می شود و ملت ابران در برابر دشمن کوتاه نخواهد آمد.

 

اعرافی با اشاره به پخش نامه اخیر و جسارت انجام شده گفت:‌وظیفه همه ما هست که نسبت به این موضوع موضع بگیریم و به کسانی که در فتنه قرار می گیرند می گویم که حق نقد و آزادی را قبول داریم و رهبری پیشگام آن هستند ولی تحریک جامعه در این شرایط سخت غیر قابل قبول است تحریک جامعه به سمت خلاف هایی که به سمت دیگران بر می گردد یک تحریک است و باید با ساز و کار قانونی جلو رفت.

 

وی گفت: بی انصافی قابل وصف نیست، رهبری با هدایت های کم نظیر خود این اقتدار را آفریدند و دفع فتنه هایی از قبیل داعش هنر رهبری بود و پیشرفت علم و فناوری و... را شاهد هستیم و نباید با بی انصافی حرف زد.

 

اعرافی گفت:‌اگر کسی دقیق شود خیلی از امتیازهای بزرگ را باید در کارنامه ایشان ثبت کرد و این بی انصافی قابل قبول نیست و ملت ما هم وقایع را می دانند و کسانی با نام امام از آرمان های امام دور شدند اینکه کسانی بیایند و اینگونه جفا کاری کنند برای ما قابل قبول نیست و ملت ما همراه رهبری هستند و پایدار و ثابت قدم خواهند ماند.

کد خبر 945430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha