قوه قضاییه در برخورد با مفسدان قاطعانه عمل کند

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: قوه قضاییه در برخورد با مفسدان قاطع وارد کار و عمل شود و برخورد قاطع با مفسدان می تواند از رسوخ فساد به لایه های مختلف جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نکا، حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» امروز(۱۳ تیر) در خطبه های نماز جمعه نکا گفت: از دستگاه قضا در برخورد با مفاسد تشکر میکنیم؛ اما اول از خود دستگاه قضا شروع کنند اول گوش افرادی از خود مجموعه دستگاه قضا اگر تخلفی میکنند را بِکِشند بعدا به سراغ دستگاههای دیگر بروند که البته این کار را کرده‌‌اند.

 

امام جمعه نکا افزود:  کسی که میخواهد مصلح باشد و با فساد مبارزه و واقعا اصلاح کند خودش باید صالح باشد یعنی اول از خودش باید شروع کند.

 

وی با بیان اینکه مفاسد چند شکل است به عنوان مثال برخی مفاسد اخلاقی هستند که ضرر آن خیلی به دیگران نمیرسد اما فساد مالی و اختلاس مشکل است،اظهار کرد:  خودکاری که یک کارمند از روی میز بر میدارد متعلق به ۸۰ میلیون نفر، از آن بیتالمال و مال عموم مردم است.

 

خطیب جمعه نکا گفت: خیانت به بیتالمال خیانت به یک شخص، یک جمع یا یک شهر نیست؛ بلکه خیانت به همه مردم ایران چه مسلمان و چه غیرمسلمان است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: مبارزه با فساد و افرادی که دست تعدی به بیت المال دراز میکنند؛ دغدغه رهبر معظم انقلاب است  و همه ما انتظار این را داریم که تکلیف این مفسدان را روشن کنند.

 

وی بیان کرد: اگر واقعا یک نقطهای فاسد شد اگر به امان خدا رها شود سرایت میکند و تمام نقاط را میگیرد، فساد در دستگاهها سرایت میکند؛ اما متأسفانه میبینیم دست برخی از عزیزان ما آلوده است که باید این دستها را مواظبت کرد؛ حال اگر در دستگاهی بعضی مبتلا به فسادی شدند همینها را باید کنار گذاشت اما بقیه مشکل ندارند.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه هر متهمی مجرم نیست و هر مظنونی دلیل بر مجرم و خیانتکار بودنش نیست، خاطر نشان کرد: هم شخصیت افراد را باید حفظ کنیم و هم اینکه طبق قانون عمل شود تا هرچه عدل و انصاف است عمل شود.

 

وی گفت: بنابراین باید بین شخص مفسد و مفید شناسایی و بررسی شود تا اشخاص مفید تشویق و تأیید شوند و کسی که مفسد است را اخراج و تکلیفش را روشن کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: دو مانع در مبارزه با فساد وجود دارد که اولین مانع وجود همین مفسدین یعنی شبکه درهم تنیده فساد است که منافع خود را میبینند پس با شما مبارزه میکنند.

 

 وی افزود: مانع دوم نیز وجود دشمنان و تبلیغات سو آنان است که در خارج و داخل کم نیستند که در افکار عمومی جوسازی و ایجاد بدبینی میکنند .

 

خطیب جمعه نکا اظهار کرد: باید در این مسیر صبر و استفامت و توکل بر خدا داشت و این مسیر اصلاحی را با قوت و قدرت ادامه داده از کسی جز خدا نترسید.

 

وی با اشاره به بزرگداشت روز قلم یادآور شد: قلم یکی از نعمتهای بزرگ خداوند و زبان دوم بشر است؛ اما مقصود کدام قلم است که حتی خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: گاهی یک کلمه، خون جمعی را میریزد یا این قلم می‌‌تواند دنیا را خراب یا آباد، عزیزی را ذلیل و ذلیلی را عزیز و حتی شخصیتی را خورد کند باید مواظب نوک قلمهایمان باشیم، قلمهم نعمت و هم عقل است یعنی از نوشته هر فرد میتوان به میزان عقل و سوادش پی برد.

 

وی با بزرگداشت روز شهرداری  و دهیاری اضافه کرد: کسانی که در یک ارگانی نیستند از داخل خبر ندارند که چه مشکلاتی دارند و شهرداری نیز یکی از مکانهای پر مشغله و پر دردسر است که همه دارند زحمت میکشند.

 

 حجت الاسلام محمدی لایینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دادن مالیات واجب است که طبق مقررات نظام جمهوری اسلامی باید عمل کنیم بنابراین کسی نگوید که من خمس دادم چرا مالیات بدهم و برعکس چراکه کد این ها با یکدیگر تفاوت دارد.

 

 وی افزود: کسانی که مالیات  میپردازند انتظار خدمت نیز دارند همچنین دغدغه بسیاری از مردم این است که چرا عدهای مالیات میدهند و عدهای فرار میکنند درحالیکه فرار از مالیات نیز جرم است درحالی که در سطح پایین مردم مالیات میدهند اما در سطوح بالا آنهایی که مالیات عمده باید بدهند فرار میکنند.

 

امام جمعه نکا گفت: چه دستهایی وجود دارد و چه عواملی است که باعث میشود اینها از زیر بار مالیات فرار کنند این چه تبعیضی است که ظاهرا همه مشکلات را باید این طبقه محروم و مستضعف تحمل کند مثل اینکه دنیا را اینگونه خلق کردهاند.

 

کد خبر 945492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha