تفاهم نامه همکاری برای ایجاد ۳ هزار شغل در خراسان جنوبی منعقد شد

خوشایند گفت: در راستای تحقق تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در خراسان جنوبی، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اداره کل فنی و حرفه ای منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«حسین خوشایند» امروز (14 تیر) به خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: خرداد ماه امسال تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در قالب خوشه صنایع دستی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان خراسان جنوبی امضاء شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: این طرح به عنوان پایلوت برای اولین بار در سطح کشور در ۱۱ شهرستان  خراسان جنوبی برای ۱۱ رشته صنایع دستی به تناسب مزیت‌های هر شهرستان عملیاتی می‌شود که در راستای این تفاهم نامه تعداد سه هزار شغل ثابت و پایدار در حوزه صنایع دستی استان ایجاد می‌شود.

 

خوشایند اضاه کرد: در این طرح جامعه هدفی که مهارت لازم را داشته باشند از حمایت بیمه‌ای، تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض برخوردار می شوند.

 

وی گفت: در راستای گسترش آموزش های تخصصی مهارتی و به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه صنایع دستی و ارتقای مهارت شاغلین این بخش، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی  امضاء شد.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی فراهم کردن زمینه لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه صنایع دستی، جلب مشارکت فعالان اقتصادی استان در توسعه اشتغال پایدار با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص در بخش‌ صنایع دستی و گردشگری و ارتباط شاغلان با سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان حوزه صنایع‌دستی و برگزاری همایش ها و گردهمایی های تخصصی را از جمله اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

 

خوشایند با بیان اینکه شناسایی مشاغل موجود، مشاغل نیازمند احیا و مشاغل آینده استان خراسان جنوبی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و تدوین اطلس مشاغل در این حوزه از اهداف دیگر تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای برشمد و گفت: از طریق این تفاهم نامه سرفصل ها و استاندارد های آموزشی تدوین و به روز رسانی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: از طریق این تفاهم نامه در راستای ایجاد سه هزار شغل در خراسان جنوبی در قالب خوشه صنایع دستی، بسترهای اشتغال کارجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت مشارکتی فراهم می شود.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای نظارت بر اجرای آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی جوامع هدف، برنامه‌ریزی برای ارزشیابی و برگزاری آزمون پایان دوره مهارت آموختگان، صدور گواهی‌نامه صلاحیت شغلی مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان کارجو در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با رویکرد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان را  تعهدات اداره کل فنی و حرفه ای برای ایجاد سه هزار شغل است.

کد خبر 945562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha