طرح وقف مشارکتی در خوزستان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام فائزی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه اوقاف خوزستان در سال جاری اجرای طرح وقف‌های مشارکتی است که با استفاده از این طرح می‌توان فرهنگ وقف را میان عامه مردم معرفی و افزایش داد.

«حجت‌الاسلام فائزی فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه اوقاف خوزستان در سال جاری اجرای طرح وقف‌های مشارکتی است که با استفاده از این طرح می‌توان فرهنگ وقف را میان عامه مردم معرفی و افزایش داد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان  ادامه داد: در این طرح ابتدا نوع وقف مشارکتی تعریف شده و پس از آن در شورای معاونین درباره کیفیت و نحوه اجرای آن بحث و گفت‌وگو خواهد شد؛ اجرای وقف مدرسه شبانه‌روزی قرآن کریم در اولویت قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در استان خوزستان حتی یک وقف قرآنی وجود ندارد افزود: با استفاده از ظرفیت عموم مردم می‌توان فرهنگ وقف را در جامعه گسترش داد، در این طرح با توجه به میزان سرمایه موردنیاز سهم‌های وقفی تعریف شده و هر شخص می‌تواند میزان سهم معینی برای خود وقف کند.

 

حجت‌الاسلام فائزی عنوان کرد: در استان خوزستان ظرفیت‌های بسیاری برای جلب مشارکت مردم در موضوعات وقفی وجود دارد که باید به صورت هدفمند ساماندهی شوند، در غیر این صورت با پراکنده‌کاری نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در صورتی که شهرستان ظرفیت‌های خود را اعلام کنند امکان اجرای طرح وقف مشارکتی در هر شهرستان وجود دارد یاد آور شد: در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد این طرح در شهرستان‌های شاخص خوزستان اجرا می‌شود.

 

کد خبر 945670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha