ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها مرزنشینان

غیبی با اشاره به ظرفیت‌های مرز چذابه گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته ولی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها به شکل مطلوب و درخور شان مردم مرزنشین بهره‌برداری و استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حسن غیبی» امروز (شنبه 14 تیر) در جلسه‌ با ترخیص‌کاران و صادرکنندگان پایانه مرزی چذابه که در محل سالن تجاری گمرک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: مرز بین‌المللی چذابه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی، تجاری، امنیتی، سیاسی و معنوی مهمی است.

 

مدیر گمرک چذابه با تقدیر از زحمات مسئولان قبلی و فعلی برای اقدامات مؤثر در مرز افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته ولی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها به شکل مطلوب و درخور شان مردم مرزنشین بهره‌برداری و استفاده نشده است.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی زیادی برای گمرک و سایر سازمان‌ها وجود دارد که به اشتغال و درآمدزایی و به‌ویژه فقرزدایی این منطقه کمک می‌کند.

 

غیبی با تشریح برخی از خدمات قابل ارائه به مردم مرزنشین و خواست مقامات محلی و استانی برای بهبود وضعیت مرزنشینان عنوان کرد: مسئولان دغدغه توسعه اقتصادی منطقه را دارند و همه با یک هدف مشترک که همان خدمت خالصانه به مردم هست، به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: در این میان گمرک به‌عنوان پیشرو برای هموار کردن مسیر تجارت و تسهیل در صادرات قلمداد و همراه سازمان‌های مستقر در مرز با بهره‌گیری از قانون و مقررات مربوطه نقش مهمی در اشتغال، تولید، درآمد و صادرات داشته و همیشه در کنار مردم به ارائه خدمت می‌پردازند.

 

گفتنی است، در این جلسه مسائل گوناگونی از جانب طرفین طرح و بررسی شد و مشکلات و پیشنهادات جمع‌بندی و جهت پیگیری از سوی گمرک دستور کار قرار گرفت.

 

کد خبر 945697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha