ثبت ۴ وقف جدید در استان همدان

حجت الاسلام حسینی از ثبت ۴ وقف جدید در استان همدان خبر داد و گفت: ۳ وقف در شهرستان بهار و یک وقف در شهرستان اسدآباد به ثبت رسیده است.

«حجت‌الاسلام علی حسینی»، در گفت‌و گو با خبرنگار شبستان در همدان، گفت: وقف به عنوان یکی از عقود اسلامی جایگاه خاصی در قرآن و روایات دارد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه وقف یک صدقه جاریه که فرد بخشی از اموال و دارایی خود را برای یک کار مشخص منحصر می‌کند، گفت: وقف در قرآن با عناوینی همچون صدقه، کارهای خیر، انفاق و احسان نام برده شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۴ وقف جدید در استان همدان به ثبت رسیده است که ۳ وقف در شهرستان بهار و یک وقف در شهرستان اسدآباد بوده است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: در شهرستان بهار، یک باب منزل به مساحت ۴۶ متر و به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون تومان جهت خانه عالم و یک حمام قدیمی به مساحت ۱۲۶ متر با ارزش حدودی ۳۰۰ میلیون تومان جهت ساخت حسینیه وقف شده است، یک قطعه زمین نیز جهت آرامستان در یکی از روستاهای این شهر به وقف رسیده است.

وی در توضیح بیشتر از وقف ثبت شده شهرستان  اسد آباد گفت: یک باب مغازه به متراژ ۳۰ متر در روستای کمک سفلی جهت تعزیه و روضه خوانی توسط ورثه مرحوم دهقانیان به ثبت رسیده است.

وی  با اشاره به اینکه ارزش این وقف حدود ۳۰ میلیون تومان است، ادامه داد: از محل عواید و اجاره بهاء این مغازه نیت واقف اجرایی خواهد شد.

کد خبر 945722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha