دانشگاه آزاد اسلامی در تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشتاز است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تعامل و همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جزو نهادهای پیشتاز با عملکرد مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر»  صبح امروز (شنبه) در دیدار با «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همه اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند، اظهار داشت: دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است و هیچ گروه و نهاد خاصی نمی‌تواند آن را در انحصار خود قرار دهد.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تمامی ادیان، مذاهب، احزاب، اصناف و اقشار مختلف جامعه فرهنگی دانشگاهی، حوزوی، در این عرصه حضور فعال داشته‌اند، گفت: همان‌طوری که در دوران دفاع مقدس همه اقشار در دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور داشتند، امروز نیز همه مسئولان، نهادهای کشوری و لشکری و نهادهای علمی و فرهنگی در حوزه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس حضوری مؤثر و فعال دارند و دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه فعال است.

 

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور با اشاره به همکاری و تعامل سازنده دانشگاه آزاد اسلامی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از عملکرد این نهاد علمی کشور تقدیر کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس پیشتاز است، به‌طوری‌که ما در جلسات با برخی نهادهای فرهنگی این مجموعه را به لحاظ عملکرد مطلوب و مثبت مثال می‌زنیم.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تعامل و همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشتاز است.

 

وی با اشاره به ارائه دو واحد درسی دفاع مقدس در سطح دانشگاه آزاد اظهار کرد: امیدواریم مطابق با فعالیت‌های صورت گرفته این 2 واحد درسی با حمایت وزارت علوم در تمامی دانشگاه‌های کشور به‌زودی ارائه شود.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بهمن ماه سال گذشته در هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدوین و تصویب شده و به سازمان‌ها و نهادهای کشوری و لشکری ابلاغ شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شعار «ما قوی هستیم» را برای تمامی برنامه‌های خود در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزیده است، افزود: برنامه‌های تصویب شده در طول 43 هفته در سراسر کشور برگزار خواهد شد که شاخص‌ترین آن‌ها در مجموع سه هزار و ۸۸۹ برنامه است که با همکاری نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری در سطح کشور برگزار خواهد شد.

 

سردار کارگر افزود: اگر شیوع ویروس کرونا به ما اجازه برگزاری برخی از این برنامه‌ها را به‌صورت حضوری ندهد، همانطوری که پیش از این عنوان شده، برنامه‌های پیشنهادی را به‌صورت مجازی برگزار خواهیم کرد و یا در برخی از شهرستان‌ها و استان‌هایی که به لحاظ وضعیت بیماری در سطح مساعدتری هستند برنامه‌ها را با رعایت اصول بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ارائه شده است، برگزار خواهیم کرد.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دستاورد‌های عظیم دفاع مقدس گفت: بسیاری از پیشرفت‌های امروز در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، نظامی و دستاورهای دفاعی به واسطه تأسی از تجربیات دفاع مقدس بوده است.

 

سردار کارگر خاطرنشان کرد: به‌طور کلی ۵۰۵ ستاد و کمیته را در حوزه برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایجاد کرده‌ایم و در سال جاری در نظر داریم تا با کمک سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از همه خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان سرکشی کنیم و از این عزیزان تقدیر کنیم.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص اهداف برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یکی از اهداف ما تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت در قالب اقدامات موثر دستگاه‌های کشوری و لشکری است که به آن پرداخته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: نشر و ترویج مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و همچنین معرفی دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه بین‌الملل به‌ویژه در کشورهای حوزه مقاومت و پایداری از دیگر اهداف گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در راستای برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ما شورای سیاست‌گذاری داریم که متشکل از هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

 

وی افزود: در نیروهای مسلح تمامی معاونین هماهنگ‌کننده نیروها اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع مسئول برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستند و در تمامی وزارتخانه‌ها یکی از معاونین این مسئولیت را بر عهده دارد.

 

سردار کارگر گفت: در استان‌ها نیز استاندار مسئول ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و همچنین در شهرستان‌ها فرماندار این مسئولیت را عهده‌دار است.

کد خبر 945737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha