تنظیم بیش از ۲ هزار سند اجاره موقوفات فارس

عسکرپور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار سند اجاره در املاک و اراضی موقوفه تنظیم و جدید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «داوود عسکرپور» امروز (شنبه ۱۴ تیر) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از وظایف ذاتی و اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور حفظ، حراست و صیانت از موقوفات است و در راستای تحقق این رسالت بزرگ  همواره پیگیری های جدی از سوی کارشناسان اوقاف برای استیفای حقوق موقوفات انجام می شود.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس افزود: به همین منظور و از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 2 هزار و 488 سند اجاره موقوفات در استان فارس تنظیم یا تجدید شده است.

وی با بیان این‌که اسناد اجاره تنظیمی مربوط به موقوفات متصرفی و اشتراک التولیه است؛ گفت: بیشترین اسناد در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ممسنی و به تعداد 343 فقره تنظیم و تجدید شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس، پرداخت حقوق موقوفات را در اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش موثر دانست و تاکید کرد: بسیاری از موقوفات در کشور با نیات عام و امور عام المنفعه به ثبت رسیده است که همواره برکات فراونی برای مردم به ویژه افراد نیازمند دارد؛ از این رو هر چه متصرفان و مستاجران نسبت به پرداخت حقوق موقوفات اقدام کنند به افراد نیازمند بیشتری می توان کمک کرد.

کد خبر 945739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha