ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی با احیای سایت آبزی‌پروری در آبادان

مختار از ایجاد پنج هزار فرصت شغلی با احیای سایت آبزی‌پروری در آبادان خبر داد‌ و گفت: همچنین با استفاده از گونه‌های مختلف ماهی که در این منطقه بومی شدند می‌توانیم با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوا آنها که قابل تکثیر، افزایش و رشد هستند را پرورش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «جلیل مختار» ظهر امروز (شنبه ۱۴ تیر) در نشست بررسی توسعه آبزی‌پروری و شیلات که با حضور مدیران کشوری و استانی در سالن الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به مشکلات آبزی‌پروری که در شهرستان آبادان به‌وجود آمده با پیگیری‌های صورت گرفته که از طریق سازمان شیلات کشور انجام شد امروز این نشست را با حضور معاونت توسعه آبزی‌پروری این سازمان در فرمانداری ویژه این شهرستان در خصوص رفع مشکلات و معضلات حوزه آبزی‌پروری برگزار کردیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: سایت پرورش میگویی در بندر چوئبده وجود دارد که زیرساخت‌های آن مهیا و آماده شده و از این لحاظ شرایط بسیار خوبی برای آبزریان‌پروری و پرورش میگو را داشته است‌.

 

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه بیماری‌های میگو بر پرورش آن تاثیر بسیاری گذاشته ‌و همچنین باعث شده تا سرمایه گذاران ما دچار ورشکستگی و زمین‌گیر شوند.

 

مختار با بیان اینکه باید اولویت ما تغییر و تبدیل موضوع تک تولیدی این سایت به چند تولیدی آبزیان‌پروری باشد ابراز کرد: علاوه بر پرورش میگو باید در قدم اول به‌صورت آبزیان‌پروری را در بندر چوئبده توسعه دهیم.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود مسائل و مشکلات بسیاری از سرمایه‌گذاران تسهیلات بانکی دریافت کردند و نتوانستند کار خود را به سر انجام برسانند، لذا در گام دوم نیز باید با توجه به شرایط آنها، سایت و شرایطی که سازمان شیلات کشور در نظر می‌گیرد بتوانیم با ایجاد مشارکت فی مابین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پرورش‌دهندگان آبزی به نحوی این موضوع را سوق دهیم تا این سایت احیا شود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد پنج‌هزار فرصت شغلی با احیای سایت آبزی‌پروری در شهرستان آبادان خبر داد و تصریح کرد: احیای این سایت می‌تواند برای این تعداد نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

 

وی عنوان کرد: علاوه بر این موارد نیز با استفاده از گونه‌های مختلف ماهی که در این منطقه بومی شدند می‌توانیم با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوا آنها که قابل تکثیر، افزایش و رشد هستند را پرورش دهیم و به‌صورت ویژه و خاص می‌توان روی پرورش آنها کار کنیم.

 

مختار بیان کرد: انواع آبزیان مانند ماهی سیبه و ثبوتی و میگو روزان برگی هستند که از طریق دامپزشکی و دستگاه‌های ذی‌ربط تائید و در این منطقه بومی‌سازی شدند که ما می‌توانیم این بخش را توسعه دهیم.

 

وی به استفاده از تکنولوژی نوین در امر پرورش آبزیان‌پروری اشاره کرد و اذعان داشت: در گذشته پرورش آبزیان از طریق استخرها و مزارع به‌صورت سنتی انجام می‌گرفت که متغیرهای زائد اضافه در آن دخالت بسیار زیادی داشت و باعث از بین بردن و نابود شدن برخی از لارب‌ها می‌شد، اما در سیستم‌ها و پایلوت‌های جدید، سیستم نوین نیمه باز و یا بسته که به عنوان مدار گلخانه‌ای استفاده می‌شوند، بحث تصفیه آب، کلرزنی و حذف متغیرهای زائد وجود دارد که ایجاد این سیستم‌های جدید باعث هم افزایش تولید و هم کاهش ریسک مبانی تولید خواهد شد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: خروجی این نشست تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات آبزی‌پروری در شهرستان آبادان است و که باید چهارشنبه هفته آینده (۲۵ تیر) این کارگروه تشکیل جلسه دهد و کارشناسان تمام مشکلات و موارد موجود را در این حوزه سطح‌بندی کنند تا با جمع‌بندی یک اف اس یا مشارکت سرمایه‌گذاران بتوانیم برنامه‌ای را داشته باشیم.

 

کد خبر 945846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha