فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام طباطبایی، بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای برای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف مشارکتی که نیاز جامعه امروز است، تأکید کرد.

حجت الاسلام سید «محمد طباطبایی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، بر ضرورت نهادینه سازی وقف مشارکتی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: با کمک رسانه باید فرهنگ وقف مشارکتی نهادینه شود.

 

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه روحیه همدلی، گذشت و انفاق بین آحاد مردم باید تقویت شود، افزود: در قرآن سفارش شده است که در کنار نماز، زکات را نیز پرداخت کنید و علت این مهم برای این است که روحیه انفاق و ایثار از بین نرود.

 

وی اذعان داشت: باید روحیه روحیه همدلی، گذشت و انفاق را در خودمان پرورش دهیم و به نسل بعدی انتقال دهیم و رسانه در این زمینه می تواند ظرفیتی عظیم باشد.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه وقف را بهترین نوع انفاق دانست و بیان داشت: اگر کسی در راه خدا انفاق کند یک مرتبه یک صدقه و یا کار خیری را انجام می دهد و ثواب آن کار خیر برای انفاق کننده نوشته می شود اما در مسئله وقف تا روز قیامت و تا مادامی که آن موقوفه پا برجاست برای واقف ثواب و آثار و برکات آن وقف حساب می شود.

 

وی با بیان اینکه وقف مشارکتی نیز به همین صورت است، گفت: در زمانی که مردم توان این را ندارند که به صورت انفرادی و شخصی یک وقف را ثبت کنند می توانند با همکاری همدیگر و به صورت مشارکتی در ثبت یک موقوفه با نیت مشخص دخیل باشند و نام خود را در لیست واقفین ثبت نمایند.

 

مدیرکل اوقاف لرستان اظهار داشت: انتظار می رود ائمه جمعه و جماعات نسبت به ترویج و تبلیغ این نوع وقف که با حداقل سرمایه انجام می گیرد اقدام نمایند و آحاد جامعه را نسبت به این کار تشویق نمایند که آثار و برکات این نوع کارهای خیر در نهایت به خود جامعه بر می گردد.

کد خبر 945851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha