استفاده از ماسک اجباری شد

سلیمان پور گفت: با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ماسک زدن شهروندان در اماکن عمومی و ادارات، از فردا اجباری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بیژن سلیمان پور» ظهرامروز(شنبه14تیر)  در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به خبرنگاران گفت: در فروردین ماه وضعیت شیوع کرونا تا حدی مطلوب شد اما در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شیوع کرونا بودیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: در این بین فاکتورهایی چون احساس عادی شدن ویروس و پیچیدگی این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش شیوع ویروس شد.

 

وی یادآور شد: البته با وجود افزایش آمارمبتلایان،  هنوز در قم به مرحله هشدار و خطر نرسیده ایم اما این شرایط هم نشان می دهد اگر رعایت نکنیم و مراقبت های لازم را نداشته باشیم احتمال بازگشت به شرایط قبل وجود دارد.

 

سلیمان پور تاکید کرد:هر کس به این ویروس مبتلا شود نباید آن را ننگ بداند، چرا که مانند دیگر بیماری‌هاست و باید با پیشگیری فردی و استفاده از ماسک از شیوع آن جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: با افزایش آمار در برخی از مناطق از جمله در قم اگر چه به مرحله نگران‌کننده‌ای نرسیده‌ایم، اما اگر پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری و ضوابط را رعایت نکنیم، قطعا با افزایش بیماری مواجه می‌شویم و به شرایط قبل برمی‌گردیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا افزود: تصمیمات استانی از این پس باید سخت گیرانه به دستگاه ها و مردم ابلاغ شده و نظارت جدی انجام گیرد .

 

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی، آگاهی‌سازی آموزش در حوزه رعایت نکات بهداشتی دارای اهمیت است و رئیس جمهور تاکید داشتند مراکز درمان در اعلام نتایج مثبت کرونا به خانواده‌ها و محل کار، افراد را تحت قرنطینه قرار بگیرند و تماس بیمار با اجتماع و مردم قطع شود.

 

سلیمان پور با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مکان‌های سرپوشیده و ادارات، از 15 تیرماه اجباری می شود گفت:  شهروندان در مراجعات خود باید از ماسک استفاده کنند، درغیراینصورت خدماتی به آنها ارائه نخواهد شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تاکید کرد: پرسنل و کارمندان نیز بدون ماسک حق حضور در محل خدمت  خود را ندارند.

 

وی تاکید کرد: مردم از برگزاری مراسم عزا و عروسی خودداری کرده و اگر ضرورت برگزاری وجود دارد با تعداد افراد کم و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های اجتماعی انجام  شود.

 

 

کد خبر 945865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha