فرهنگ اسلام تنها نسخه نجات بخش بشر است

حجت الاسلام نوفرستی به نارضایتی مردم اروپا از حاکمیت و حاکمان شان و اعتراضات گسترده در این کشورها اشاره کرد و گفت: امروز فرهنگ اسلام تنها نسخه نجات بخش بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» شامگاه (14 تیر) در مراسم توزیع 1200 بسته گوشت گرم بین نیازمندان در مسجد قبا مهرشهر ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم(علیه السلام)، گفت: امام رضا(علیه السلام) فرمودند خدا رحمت کند کسی که امر ما را با فراگرفتن علوم اهل بیت و ارائه آن به مردم احیا می کند.

 

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ اسلام تنها نسخه نجات بخش بشر است، افزود: امروز هرکس که از دینی به غیر اسلام پیروی کند خود ضرر کرده است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه فرهنگ غنی اسلام وقتی به زیبایی به مردم دنیا ارائه شود؛ قطعا خیلی از آنها به اسلام روی می آورند و اسلام فراگیر خواهد شد، افزود: همان طور که قرآن فرموده است، اسلام دین حق، عدالت و پاسخگویی است.

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه در بحث مبارزه با کرونا فرهنگ زیبای اسلام و روح برادری و مواسات و همکاری که در فرمایشات مقام معظم رهبری و ائمه اطهار(علیهم السلام) بر آن تاکید شده است، همه برگرفته از آیات قرآن است، گفت: امروز فرهنگ زیبای اسلام است که خود را به خوبی به مردم جهان نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلام مردم بازوی همدیگر هستند، اضافه کرد: اسلام فرموده کسی که در خط مقدم جبهه بهداشت کار می کند مانند کسی است که در خط مقدم جبهه دفاع کار از میهن کار می‌کند و چنانچه از دنیا رفت، شهید است، علاوه بر اینها در بخش کفن و دفن فوتی های ناشی از کرونا، عده ای برای دفن و کفن با عزت این عزیزان کمک می کنند و همه اینها زیبایی فرهنگ اسلام را در مقابل فرهنگ دیگران نشان میدهد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در کشورهای غربی که خود را مهد تمدن می دانند، می بینیم که برای افراد مسن و کهنسال هیچ ارزشی در موضوع کرونا قائل نیستند و گورهای دسته جمعی راه می اندازند، افزود: مقابل تمام اینها فرهنگ زیبای ازخودگذشتگی و ایثار در اسلام است که به خوبی خود را در ایران نشان داد.

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه کشورهای غربی حتی در غارت اموال دیگر کشورها هم رحم ندارند و دیدیم که چطور امکانات بهداشتی کشورهای دیگر غارت کردند، اظهارداشت: فرهنگ غرب سالهاست که برگرده مردم جهان فشار وارد می کند، اما امروز این برای تمام جهان نمایان شده است.

 

وی با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به حاکمیت و حاکمان آن کشورها و تجمعات و راهپیمایی ها در این کشورها، گفت: اینکه امروز پرچم آمریکا توسط خود مردم آمریکا پایین کشیده می شود؛ نشان از تاثیر فرهنگ اسلام بر فرهنگ غرب دارد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان ضمن تشکر از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاههای بسیج و همه دست اندکاران این حرکت مؤمنانه، گفت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در بحث مبارزه با کرونا و رزمایش مواسات و همدلی در استان انجام شده است.

 

 

 

کد خبر 945942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha