ضرورت حمایت مسئولین از حوزه‌های علمیه خواهران

کامرانی گفت: تداوم بخشیدن به یک نسل ازلحاظ تربیتی و اخلاقی بر عهده بانوان است و تحقق این مهم نیازمند بلوغ فکری و علمی زنان است، ازاین‌رو مسئولین باید برای حوزه‌های علمیه‌ خواهران که می‌توانند در این بخش کمک‌کار باشند اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شوند.

«منیره سادات کامرانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری در خصوص اهمیت تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه، گفت: یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های مهم مدارس علمیه خواهران، تربیت بانوان متخصص و کارآمد با توجه به خط فکری و منشور انقلابی که امام خمینی (ره) برای ما ترسیم کرده‌اند، است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه (س) فریدونکنار با اشاره به این‌که تربیت محقق و پژوهشگر هدف بعدی حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: خواهران طلبه علاوه بر درس‌های آموزشی و علمی، واحدهای پژوهشی را نیز از ابتدا با موضوعات مختلف آموزش می‌بینند که این امر باعث مهارت بسیاری از آن‌ها درزمینهٔ نویسندگی و شعر شده است.

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند «نیمی از جامعه را زنان تشکیل داده و تربیت نیمی دیگر نیز بر عهده زن است»، تأکید کرد: عواطف مادری تکلیفی است که خدا به شکل فطری در نهاد زن قرار داده و تداوم بخشیدن یک نسل ازلحاظ تربیتی و اخلاقی را نیز به عهده او گذاشته است؛ به همین خاطر اگر زن یک جامعه ازلحاظ فکری و علمی به بلوغ نرسد، آن کشور از پایه و بنیاد دچار آسیب می‌شود.

 

کامرانی در ادامه بابیان این‌که هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان به پیکره خانواده وارد می‌شود، گفت: توصیه ما به طلبه‌ها این است که در سخنرانی‌ها و برنامه‌های تبلیغی خود به‌خصوص در مجالس زنانه، به مباحث خانواده و تربیت فرزند بیشتر بپردازند؛ چراکه دشمن در این مسئله، سرمایه‌گذاری فراوانی کرده است.

 

وی گفت: مدرسه علمیه خواهران شهرستان فریدونکنار از سال ۹۴ در فضای کوچکی شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر دارای بیش از ۸۰ طلبه مشغول به تحصیل است که در سال تحصیلی آینده، ۱۷ طلبه آن فارغ‌التحصیل می‌شوند.

 

کامرانی یادآور شد: باوجوداین که مدرسه علمیه خواهران فریدونکنار پنج سال سابقه فعالیت دارد، اما حمایت خوبی از سوی مسئولین این شهر برای این مدرسه علمیه صورت نگرفته است و در برخی از امور نیز متأسفانه برای ادامه دادن مسیر فعالیت خود با سنگ‌اندازی‌های زیادی از سوی برخی افراد روبه‌رو شده است.

 

وی اعلام کرد: کلاس‌های عمومی مختلفی مانند اخلاق در خانواده، احکام بانوان، مشاوره، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود که نبود فضای کافی، محدودیت‌هایی را در برگزاری این کلاس‌ها ایجاد کرده است.

 

کامرانی اظهار کرد: با توجه به این‌که طلبه در ابتدای فعالیت خود، علوم پایه دین را مطالعه می‌کند و هدف اولش در کنار تحصیل، خودسازی است؛ به همین دلیل برخی مردم فکر می‌کنند که این قشر کمتر در فضای بیرونی حضور دارند؛ اما درواقع طلبه‌ها هم‌زمان در اجتماع و فضای مجازی ایفای نقش می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: فریدونکنار یک شهر توریستی است که در طول سال به‌خصوص ایام تعطیلات، میزبان بسیاری از مردم با تفکرها و فرهنگ‌های مختلف است که همین امر موجب هجوم موج زیادی از هجمه فرهنگی بر روی مردم و به‌ویژه بانوان این شهر می‌شود که این امر نیازمند توجه و همکاری بیشتر مسئولین به‌خصوص در تخصیص بودجه‌های فرهنگی است.

 

کد خبر 946036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha