تجلیل از فرهنگ ‎‌وران و هنرمندان فراشبند

همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، نشست صمیمی جمعی از هنرمندان و فرهنگ ‌وران با فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فراشبند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، نشست صمیمی جمعی از هنرمندان و فرهنگ ‌وران با فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فراشبند برگزار شد.

«صادق فروغی»، امروز (یکشنبه 15 تیر) در این نشست با گرامیداشت دهه کرامت گفت: جامعه فرهنگ و هنر باید برای رشد و پیشرفت شهرستان فراشبند، پیشنهادها و راهکارهای خود را بیان کنند.

فرماندار شهرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و ظرفیت های هنری این شهرستان عنوان کرد: باید از دیدگاه هنرمندان بهره بگیریم زیرا اعتقاد دارم آنچه در قالب هنر ارائه می‌‌شود، ماندگارتر است.

وی افزود: هنر، جامعه را امیدوار و شاداب می‌کند و با زبان شعر، نمایش، نقاشی و موسیقی، می‌توانیم بسیاری از ناگفته‌ها، خواست‌ها، احساسات و مشکلات را بهتر بیان کنیم و با همکاری هم، نقاط مشترک را تقویت و  برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

فرماندار فراشبند با اشاره به گسترش ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن بر زندگی فردی و اجتماعی بیان کرد: به دنبال تاثیرات و پیامدهای ناشی از این بحران، فضای مجازی و رسانه در تمام جهان به یکی از جنبه‌های مهم زندگی انسان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط، هنرمندان می‌توانند با ارائه راهکارها و تولید محصولات و برنامه‌های فرهنگی و هنری برای برون‌رفت جامعه از این بحران، نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی ایفا کنند.

فروغی اضافه کرد: دقت روزافزون به مسائل فرهنگی و فضای رسانه‌ای، بهره‌گیری درست و مناسب از فضای مجازی در تولید و ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری را به هنرمندان توصیه می کنیم.

 «مهدی محمدی» نیز در این نشست گفت: در این روزها با گسترش بیماری کرونا، هنرمندان فراشبند نیز همگام با هنرمندان کشور و استان با آفرینش آثار امیدبخش و آگاهی‌افزا، تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با این بیماری داشتند که قابل تقدیر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند ادامه داد: گسترش و رشد بیماری کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری وارد فضای مجازی شد و توانستیم تا حد زیادی اهداف و برنامه‌های خود را در بستر فضای مجازی، پیگیری کنیم و در این راستا تعامل مناسبی با هنرمندان به ویژه در تولید آثار داریم.

وی اضافه کرد: از آغاز راه‌اندازی «پویش در خانه بمانیم» از هنرمندان و فرهنگ ‌وران خواستیم تا ما را در آگاهی بخشی به مردم برای ماندن در خانه تشویق کنند و هنرمندان سرشناسی در این پویش حضور داشتند و کارکرد مناسبی از خود نشان دادند.

محمدی تاکید کرد: گسترش بیماری کرونا موجب از رونق افتادن و تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای فرهنگی و هنری شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان آسیب‌های وارده به کسب و کارهای هنری و فرهنگی را برای حمایت و پشتیبانی مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: از اسفند سال گذشته و گسترش رو به رشد بیماری کرونا در کشور، فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون کلیپ، مسابقات فرهنگی، شعرخوانی، موسیقی آنلاین، مسابقات قرآن، داستان‌گویی و کتابخوانی با همکاری هنرمندان و فرهنگ ‌وران در فضای مجازی انجام شد.

 در پایان این جلسه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فراشبند از فعالان فرهنگی و هنری در رشته‌های گوناگون که در چند ماه گذشته به فرهنگ ‌سازی در راستای مبارزه و پیشگری از بیماری کرونا پرداخته بودند، تقدیر کرد.

کد خبر 946197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha