​بیشترین بار بستری بیماران کرونایی در گنبدکاووس/ مرخصی ۲۰۰ کادر درمانی گلستان به دلیل بیماری کرونا

​عارف نیا گفت: بیشترین بار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز(یکشنبه 15 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: وضعیت استان گلستان را در دو ماه (از تاریخ 15 اردیبهشت تا 15 خرداد و از 15 خرداد تا اواسط تیر) مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلبستان ادامه داد: از 15 اردیبهشت تا 15 خرداد در سطح استان گلستان یک هزار و 276 بیمار در مراکز درمانی استان مراجعه داشتند و این میزان از 15 خرداد تاکنون دو برابر افزایش یافته است.

 

عارف نیا تاکید کرد: همچنین از 15 اردیبهشت تا ۱۵خرداد در مراکز درمانی استان 773 بیمار بستری شدند و این عدد از 15 خرداد تاکنون به 953 نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه مراجعات بیمارات سرپایی زیر 6 ساعت نیز از 15 خرداد تاکنون نسبت به مدت مشابه ماه قبل دو برابر افزایش یافته است، ابراز داشت: تعداد این بیماران ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد دو هزار و 280 نفر بود که از 15 خرداد تاکنون به چهار هزار و 266 نفر رسیده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلبستان با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس در حال حاضر شلوغ ترین بیمارستان استان در جذب بیماران کرونایی است، یادآور شد: در حال حاضر میزان پذیرش از ترخیص بیمار افزایش یافته و ادامه این روند باعث اشباع شدن تخت های بیمارستانی خواهد شد و در گنبدکاووس، آق قلا، مینودشت و گالیکش این مهم اتفاق افتاده است.

 

عارف نیا تاکید کرد: متوسط میزان بستری بیماران روزانه در گلستان افزایش یافته است و از 177 نفر 15 اردیبهشت به 675 نفر در 15 تیر رسیده است.

 

وی از محدودیت های عمل جراحی و برخی از فعالیت های بیمارستانی در گنبدکاووس خبر داد و افزود: در بحث نیروی انسانی با مشکل رو به رو هستیم و بودجه ما کفاف حقوق و اضافه کار کارکنان را نمی کند و از سویی 200 کادر درمانی و پزشکی به دلیل بیماری مرخصی گرفتند و این مهم ارائه خدمات درمانی را برای کادر ما سخت تر می کند.

 

کد خبر 946237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha