راه‌اندازی شوراهای خیریه در هرمزگان

حجت الاسلام آزادی از راه‌اندازی شوراهای خیریه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی استان هرمزگان خبر داد.

حجت الاسلام « مصطفی آزادی »، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس از راه‌اندازی شوراهای خیریه در شهرستان‌های استان هرمزگان خبر داد و گفت: دستورالعمل راه‌اندازی این شوراها برای ادارات شهرستان ها ابلاغ شده و مقرر شده که در هر شهرستان ستاد هماهنگی امور خیریه و نیز شورای خیریه راه‌اندازی کند.


وی با بیان اینکه این شوراها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی راه‌اندازی می‌شود، افزود: اعضای شوراها از داوطلبان مردمی و علاقه‌مندان به فعالیت‌های خیریه که توانایی جذب مشارکت‌های مردمی را دارند، انتخاب می‌شوند و ساختاری برای شوراها در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید ۶ سرفصل را در دستور کار خود قرار بدهند که این سرفصل‌ها شامل کمک به نیازمندان و ایتام، کمک‌هزینه ازدواج، آزادی زندانیان، کمک به درمان و تهیه دارو و کمک به مجموعه‌های درمانی است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: از دیگر مواردی که در دستور کار این شوراها قرار دارد، ایجاد شغل و کارآفرینی برای خانواده‌های نیازمند و بحث ساماندهی مجموعه‌های درمانی و مجموعه‌های سرپرستی ایتام است. برای این مجموعه‌ها حساب‌های جذب مشارکت در نظر گرفته شده و اجرای نیات واقفین در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.


وی بیان کرد: از ظرفیت متولیان، خیریه‌ها و ظرفیت مردمی استفاده می شود تا بتوانیم کمک‌رسانی به نیازمندان را به‌خوبی ساماندهی کنیم و در کنار آن نیز شوراهای خیریه بحث ساماندهی مؤسسات خیریه را عهده‌دار خواهند شد تا هم‌افزایی خوبی در برنامه‌های فرهنگی صورت پذیرد.

 

 

کد خبر 946382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha