ارزش‌های والای دفاع‌مقدس را با زبان هنر ماندگار کنیم

دلشادی با بیان اینکه باید بتوانیم ارزش‌های والای دفاع‌مقدس را با زبان هنر ماندگار کنیم گفت: این فرهنگ اصیل و گرانقدر را می‌توان از طریق کتاب، فیلم، تئاتر و آثار هنری به نسل جوان انتقال داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سینا دلشادی» امروز (دوشنبه 16 تیر) در جلسه تشکیل ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس میان حوزه هنری و اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: خوزستان به عنوان طلایه‌دار حوزه دفاع‌مقدس، اولین استانی است که این ستاد را تشکیل می‌دهد.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان افزود: چهل سال از آغاز حماسه دفاع‌مقدس می‌گذرد از این رو باید این حماسه‌ها و سلحشوری‌ها را با نگاه جدید و متفاوت‌تری نسبت به گذشته مورد توجه قرار داده و این فرهنگ اصیل و گرانقدر را از طریق کتاب، فیلم، تئاتر و آثار هنری به نسل جوان انتقال دهیم.

 

وی اضافه کرد: طبیعی است انسان وقتی در بحبوحه واقعه‌ای قرار می‌گیرد، در یک قاب ظاهری و ابتدایی با مسائل روبه‌رو می‌شود و فقط ظاهر آن (جنگ) را می‌بیند ولی به مرور زمان که از این اتفاق فاصله می‌گیریم رفته‌رفته لایه‌های دیگری برای ما آشکار می‌شود.

 

دلشادی تصریح کرد: شاید شهید آوینی اولین کسی بود که توانست بعد از ابعاد حماسی، ابعاد عرفانی دفاع‌مقدس را به زیبایی و با زبان هنر روایت کند و در یکی از مستندهای خود دم از شناخت راه‌های آسمانی توسط رزمندگان دفاع‌مقدس می‌زند.

 

وی ادامه داد: این مهم استناد به مکتب امام (ره) است که حماسه و عرفان را در هم آمیختند و نشان دادند که در عین سلحشوری و مبارز بودن و جهادگری می‌توان عارف هم بود و از راه دل خدا را شناخت و این راه‌ها را درنوردیدند و این سلوک را به همه ما آموزش دادند.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان ابراز کرد: هنر برای ما یک قالب بیانی بسیار مهم است تا بتوانیم برای ماندگار کردن فرهنگ اصیل دفاع‌مقدس تلاش کنیم و خوزستان هم در این راستا وظایف سنگین‌تری نسبت به سایر استان‌ها برعهده دارد.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم این ارزش‌های والا را با زبان هنر ماندگار کنیم اذعان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری هیچ اندیشه‌ای در تاریخ ماندگار نخواهد شد مگر اینکه با هنر آمیخته باشد از این رو باید با زبان هنر بتوانیم این ارزش‌ها را به نسل جوان منتقل و در راستای استراتژی جهانی امام (ره) این فرهنگ را مصادره کنیم.

 

دلشادی با اشاره به اینکه امروز اگر در سبک زندگی ایرانی اسلامی نقطه برجسته و درخشانی داریم، همگی به نوعی وامدار فرهنگ دفاع‌مقدس است عنوان کرد: برای مثال در بحث کرونا نیز هر کجا از رشادت‌ها و فداکاری‌های کادر پزشکی و درمانی نیروهای بسیجی و جهادی مردمی سخن به میان می‌آید به نوعی با جانفشانی‌ها، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی تطبیق پیدا می‌کند که در طول دوران دفاع‌مقدس اتفاق افتاده و زبان قاصر و عاجز از بیان آنهاست.

 

وی ابراز امیدواری کرد: امسال بتوانیم در چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس کارهای ارزشی و ماندگاری را ثبت کنیم و حرکت ماندگاری را رقم بزنیم.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان بر تعامل حوزه هنری و اداره کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها تاکید کرد و یاد آور شد: در راستای دستورات رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، این دو نهاد انقلابی باید نهایتا تا یک ماه آینده به یک تفاهم عملیاتی روشن برسند که به نظر تشکیل این ستاد می‌تواند حسن مطلعی بر آغاز این همکاری ارزنده باشد.

 

کد خبر 946601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha