بیش از ۳۰۰ هزار نفر از بانوان استان کرمان عضو بسیج هستند

مسئول جامعه بسیج زنان سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بسیج جامعه زنان یکی از بزرگترین تشکل جامعه زنان در کشور به شمار می رود که تنها در استان کرمان ۳۰۵ هزار بانوی بسیجی دارد که بیش از ۱۵۰ هزار نفر آن عضویت فعال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، اکرم رنجبر، بعد از ظهر دوشنبه(۱۶ تیر) در دیدار جمعی از فرماندهان پایگاه های بسیج خواهران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که به مناسبت هفته عفاف و حجاب انجام شد؛ گفت: بسیج جامعه زنان یکی از بزرگترین تشکل جامعه زنان در کشور به شمار می رود که تنها در استان کرمان ۳۰۵ هزار بانوی بسیجی دارد که بیش از ۱۵۰ هزار نفر آن عضویت فعال دارند.

 

 

مسئول جامعه بسیج زنان سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه عموم فعالیت های ایشان فرهنگی، هنری، سایبری و... است؛ افزود: از سال ۹۸ تاکنون ۷ هزار و ۹۳ کارگاه آیین همسرداری در پایگاه های مقاومت بسیج برگزار شده است.

 

 

وی به تأمین ۳۶۰ سری جهیزیه، ۱۹۰ کارگاه دوخت ماسک در ایام کرونا که منجر به دوختن یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک تاکنون شده، فعالیت ۲۷۳ گروه جهادی خواهران که کارهای زیادی انجام دادند و... اشاره و بیان کرد: استان کرمان ۹۲ زن ایثارگر دوران دفاع مقدس دارد که تاکنون ۴ کتاب مرتبط تألیف شده است.

 

 

رنجبر ادامه داد: کتاب «زن پیشوا» زندگی شهیده طاهره اشرف گنجویی؛ خاکریزهایی در شهر؛  آب، نان آتش(کتاب زندگی زهرا اسدی، فرمانده گردان نانوایان خانوک) و یک کتاب قصه هم ویژه نوجوانان از زندگی شهیده محبوبه مرسل پور تألیف شد.

 

 

وی همچنین طرح«ازدواج فاطمی» برگزاری مراسم ساده ازدواج برای ۱۲۰۰ زوج در سال گذشته و از سری برنامه های کنگره شهدای استان و نیز برگزاری ۴۰۰ ازدواج ساده و غریبانه در دوران کرونا را از دیگر اقدامات قابل ذکر بسیج جامعه زنان استان عنوان کرد.

 

 

رنجبر در پایان با بیان اینکه بسیج جامعه زنان تنها متولی عفاف و حجاب نیست و همه دستگاه ها باید همکاری و از مسئولین در این باره مطالبه شود؛ پیشنهاداتی مطرح کرد از جمله جریان سازی در فضای مجازی، نصب بیلبوردهایی در سطح شهر و سیاست های تشویقی که می تواند مؤثر باشد.

 

کد خبر 946669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha