۷۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی خراسان جنوبی بستری هستند

مهدی زاده با اشاره به افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی، گفت: ۷۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۱۶ تیر) به رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۷۶ بیمار مثبت مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند که حال عمومی دو نفر وخیم گزارش شده است.

 

وی از فوت یک نفر در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: تاکنون تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان به ۶۶ نفر رسیده است و خوشبختانه تاکنون مرگ زیر ۱۰سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشتیم.

 

مهدی زاده تصریح کرد: حدود یک درصد مبتلایان سن زیر ۵ سال، ۴ درصد ۵ تا ۱۵ سال، ۴۵ درصد ۱۶ تا ۴۵ سال، ۲۱ درصد ۴۶ تا ۶۰ سال و ۲۶ درصد بالای ۶۰ سال درگیر این بیماری شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بخش دیگری از سخنانش به بازرسی از صنوف برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۸ هزار و ۲۱۶ مورد بازرسی از صنوف در استان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد صنوف استان به‌طور کامل دستور‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۹۳۳ مورد بازدید از ادارات استان نیز انجام شده که ۶۰ درصد ادارات پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت می‌کردند.

 

مهدی‌زاده با گلایه از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف استان، افزود: تاکنون ۲۸۶ واحد صنفی متخلف به‌علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خراسان‌جنوبی تعطیل شدند.

 

 

کد خبر 946678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha