آغاز عملیات اجرایی میدان اجتماعات بیرجند/ معابر خاکی شمال شهر تا پایان آبان آسفالت می‌شود

جاوید گفت: شهرستان بیرجند تا سال آینده در بحث فضا سبز و پارک ها، خدمات گردشگری و خیلی موارد دیگر تحول اساسی خواهد کرد و این برای مردم ملموس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» صبح امروز (17 تیر) در نشست خبری به تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در شهر طی سه سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: رسانه ها با انتقادات و پیشنهادهای خود؛ فضا را برای کار کردن در شهر آسان تر کردند.

 

شهردار بیرجند گفت: براساس سند چهارساله ای که در ابتدای حضورمان در شهرداری در سال 96 برای شهر بیرجند تدوین شد، امید است بتوانیم تا سال 1400 به طور کامل برنامه های پیش بینی شده را اجرایی کنیم که این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

 

وی اظهار داشت: شهر بیرجند در مرحله اول نیازمند برخی نیازهای آنی به خصوص حوزه افزایش و زیباسازی فصای سبز، نصب آیلندهای شهری، قطره ای کردن سیستم آبیاری پارک ها، ساخت پارک های جدید، فصاسازی شهر، ساماندهی پارک بنددره و پارک جنگلی بود که بخشی به طور کامل و بخشی در حال انجام است.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حوزه‌های تفریحی و فرهنگی فضایی برای برگزاری جشن ها و اعیاد در بیرجند وجود نداشت، افزود: پروژه فرهنگ سرای ۲ هزار نفره شهر بیرجند در این زمینه مراحل ساخت آن سرعت گرفت و اکنون کار در آن شبانه روزی در حال انجام است.

 

جاوید با اشاره به اینکه ساختمان بیرجند شناسی به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: در حوزه ترافیکی مطالعات جامع ترافیکی شهر تمام شده است و برخی مکان ها مانند خیابان فرزان زیربار ترافیک رفت و برخی ها پروژه ها هم در دستور کار است.

 

وی در خصوص آسفالت برخی معابر خاکی شهر نیز با بیان اینکه این موضوع از مطالبات به حق شهروندان است، افزود: دلیل تاخیر در انجام این موضوع آماده نبودن زیرساخت های آب و فاضلاب است که این موضوع با رایزنی های صورت گرفته در حال انجام است و تا پایان آبان ماه همه معابر خاکی شمال شهر بیرجند آسفالت خواهند شد.

 

شهردار بیرجند در خصوص تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف شهر هم گفت: این اراضی را تعیین تکلیف کردیم، به خصوص اراضی موسوی که در آنجا خیابان کشی انجام شده و مجوز برای نصب انشعاب آب، برق و گاز داده شده است.

 

جاوید با اشاره به اینکه هم اکنون در شهرداری بیرجند صدور پروانه های ساختمانی به حداقل زمان رسیده است، گفت: تمام این اقدامات در راستای راحتی و رفاه همشهریان صورت می گیرد.

 

عملیات اجرایی ساخت میدان اجتماعات شهر آغاز شد

وی به ساخت پروژه بزرگ میدان اجتماعات شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: در این راستا تخریب‌ها واحدهای تجاری کنار شهرداری شروع شده و عملیات اجرایی در حال انجام است که با این پروژه در قلب شهر بیرجند 11 هکتار پارک و میدان اجتماعات ایجاد خواهد شد.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه امسال 178میلیارد تومان بودجه شهرداری تحقق پیدا کرده است، اظهارداشت: در حالی است که این اعتبار در سال 96 تنها 60 میلیارد بوده است.

 

جاوید به خرید ماشین آلات راهسازی و آسفالت معابر برای ارائه بهتر خدمات شهری به مردم و همچنین خرید 20 دستگاه اتوبوس جدید طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: بدلیل شرایط کرونایی و کاهش چشمگیر مسافران درون شهری، برای جبران بخشی از خسارات اتوبوس های بخش خصوصی در شورای شهر تصویب شد به ازای هر اتوبوس یک میلیون تومان یارانه به انها بدهیم.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین به ساخت شهرک بازیافت بیرجند اشاره کرد و گفت: این پروژه در بخش عمرانی به طور کامل اجرایی شده و فقط نصب دستگاه‌های پردازش مانده که در حال حاضر بدنبال خرید دستگاه‌ هستیم.

 

تحول اساسی در چهره شهر تا سال 1400

شهردار بیرجند با بیان اینکه بیرجند در سال 1400 چهره جدیدی به خود خواهد دید، گفت: بیرجند تا سال آینده در بحث فضا سبز و پارک ها، خدمات گردشگری و خیلی موارد دیگر تحول اساسی خواهد کرد و این برای مردم ملموس خواهد بود.

 

جاوید ساماندهی وانت بارهای میوه فروش را دیگر اقدام شهرداری برای دسترسی راحت عموم مردم به میوه تازه و ارزان و از طرفی ایجاد اشتغال برای بخشی از جامعه عنوان کرد و گفت: در این راستا چندین جایگاه فروش میوه و تره بار برای وانت های دوره گرد در حاشیه و درون شهر فراهم کردیم که در راستای کنترل قیمت ها و خدمات بهتر برای همشهریان بسیار موثر است.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد بازبینی طرح توسعه شهری بیرجند نیز گفت: طرح های توسعه شهری در حال حاضر پاسخگو نیستند و دنیا دنبال طرح های راهبردی است، در این زمینه در حال حاضر تمهیداتی انجام می شود که مردم برای سلامت خود پیاده محور بودن را در دستور کار قرار دادند و دیگر سیاست بر تعریض معابر نیست.

 

شهردار بیرجند در خصوص افزایش قیمت صدور پروانه ساختمانی در شهر هم گفت: از سال 96 تاکنون هیچ سالی بیشتر از 20 درصد افزایش در تعرفه صدور پروانه نداشتیم.

 

جاوید در پاسخ به سوالی در خصوص سنگ انداری برخی اشخاص و یا ارگان های دولتی بر سر راه پروژه های شهرداری، اظهارداشت: بنده هیچ وقت نخواستم در شهر بیرچند تبلیغاتی کار کنیم وگرنه می توانستیم روی پروژه‌های پرتبلیغات اما با هزینه کم سرمایه گذاری کنیم؛ اما ما طبق نیاز شهر عمل کردیم، لذا انتطار داریم سایر دستگاه‌های مرتبط هم با ما همکاری کند.

 

وی ادامه داد: میدان اجتماعات شهر به جز راحتی مردم چه سودی برای شهرداری دارد؟ این پروژه حداقل 32 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دربردارد و لذا اینها جز منافع مردم هیچ نفع دیگری برای شهرداری ندارد، پارک جنگلی هم همینطور است؛ اما متاسفانه مقاومت از سوی برخی افراد خاص و یا برخی دستگاه‌های اجرایی موجه نیست، اینها نیاز شهر بیرجند بود.

 

شهردار بیرجند اظهارداشت: برخی ها به دلیل تنگ نظری و حسادت بر سر راه شهرداری سنگ اندازی می کنند که این درست نیست.

 

هیچ دستگاهی الاف شهرداری نیست!

جاوید تاکید کرد: فرهنگ سرای شهر، بخشی از پارک‌ها، پارک بنددره امسال و میدان بزرگ شهر سال آینده؛ چنانچه مسئولان کمک کنند به بهره برداری می رسد.

 

وی در خصوص حمایت شهرداری از نوسازی بافت فرسوده شهر، گفت: شهرداری همه ساله در صدور پروانه ساختمانی برای نوسازی بافت قدیمی 50 درصد تخفیف می‌دهد اما اینها خیلی کمکی نمی کند، چنانچه زیر ساخت را در این محلات فراهم کنیم که ملک ارزش پیدا کند، خود مردم به دنبال نوسازی خواهند بود که این در حال انجام است.

 

شهردار بیرجند در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برخی ادارات مانند آب و برق برای ارائه خدمات به مردم در بخش های جدیدساز مانند زمین‌های خیابان شهید فایده، انجام زیرساخت ها توسط شهرداری را دلیل کوتاهی خود می آورند، گفت: هیچ دستگاهی در شهر برای ارائه خدمات به مردم، علاف شهرداری نیست؛ هرکدام که این را بگوید، بهانه می‌آورد، زیرسازی و بر و کف این خیابان ها انجام شده است، انجام کامل جدول گذاری به دلیل ساخت و سازهای در حال اجرا، عملا باعث هدررفت منابع می شود.

 

 

 

کد خبر 946887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha