امامزادگان الگو‌های مناسبی برای ساخت زندگی اسلامی هستند

فاضلی گفت: امامزادگان الگو‌های مناسبی برای ساخت زندگی اسلامی و توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه هستند و نباید از این مسئله مهم غفلت شود.

« محمدحسین فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر گفت: مهمترین و اصلی‌ترین ثمره وجود بقاع متبرکه و امامزادگان، مسائل فرهنگی، اجتماعی  و اخلاقی است که به واسطه امامزادگان نصیب حالمان می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: شهرستان بهشهر دارای 40 امامزاده و بقعه متبرکه است که با توجه به بیانات رهبری باید این بقاع تبدیل به قطب فرهنگی شوند و تلاش داریم تا با استفاده از برنامه های مختلف فرهنگی، بقاع متبرکه به مرکز تربیت جوانان تبدیل شوند و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

 

وی با بیان اینکه شاید در برخی از موارد حقایق  وجود امامزادگان و برکات آن برای مردم مغفول مانده است، اظهار کرد: باید این ظرفیت‌ها برای مردم تبیین شود.

فاضلی گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان همواره مامن آرامش و صفای باطنی برای مردم بوده اند و همه ما در بسیاری از موارد که از همه جا ناامید شده ایم توسل به امامزادگان را بیش از پیش در دستور کار قرار داده ایم و نتیجه مطلوب حاصل شده است.

 

وی اضافه کرد: براساس آنچه گفته شد؛ امامزادگان الگو‌های مناسبی برای ساخت مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه است و می توان با مطالعه در زندگی اهل بیت(ع) ، ابعاد زندگی صحیح اهل بیتی را در زندگی خود پیاده و به سوی سعادت و رستگاری هدایت شد.

وی افزود: از دیر باز بقاع متبرکه مکانی برای برپایی اجتماعات بزرگ و عمومی در جشن ها و سوگواری، ازدواج، توزیع غذاهای نذری و...  بوده و آرامش و امنیت روحی را به همراه داشته است و اگر چه با توجه به شیوع ویروس کرونا مدتی از این موهبت محروم بودیم،اما اکنون با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی می توان از این ظرفیت بهره مند شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر تصریح کرد: وجود بقاع و امامزادگان در فرهنگ و هویت ما ریشه دارد و مردم ما هم علاقه خاصی به فرهنگ شیعی و ارادت ویژه به اهل‌بیت(ع) دارند و لذا باید تلاش شود تا بیش از پیش در این راستا گام برداشته و در نهادینه کردن فرهنگ اهل بیتی به ویژه در بین نسل جدید با تبلیغات سوء دشمن تلاش کرد.

کد خبر 946897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha