حجم نقدینگی جدید در سه ماه نخست امسال حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود

زمانی گفت: حجم نقدینگی جدید در سه ماه نخست امسال حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که با حجم نقدینگی جدید کل پارسال، برابری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین زمانی» شب گذشته (سه شنبه 17 تیر) با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: شاخص کل در سه ماه نخست امسال، حدود ۱۴۸ درصد رشد داشت و متوسط حجم معاملات روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

 

کارشناس بازار سرمایه افزود: حجم نقدینگی جدید در سه ماه نخست امسال حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که با حجم نقدینگی جدید کل پارسال، برابری می‌کند.

 

زمانی اضافه کرد: با ورود حجم نقدینگی و همچنین سرمایه گذاران تازه نفس، روند بازار رو به بالاست.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، مجلس و قوه قضاییه بر حمایت از بازار سرمایه و جذب نقدینگی و تأمین مالی از بازار سرمایه تأکید دارند، گفت: پیش بینی می‌کنیم روند صعودی بازار سرمایه ادامه دار باشد البته شاهد اصلاحات موقت در بازار سرمایه هم خواهیم بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه درباره مشکل هسته معاملات گفت: این مشکل جزو اساسی‌ترین مشکل بازار سرمایه شده است و همه ارکان بازار سرمایه هر روز با این مشکل، درگیر هستند. برخی کارگزاری‌ها که دچار مشکل شدند، حق مشتریان خود را ضایع کرده اند و باید پاسخگو باشند.

 

وی ادامه داد: وظیفه کارگزاری‌ها بحث خدمات محوری است، اما متأسفانه برخی از کارگزاری‌ها با توجه به حجم نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه، به دنبال معاملات هستند و از وظیفه ذاتی خود مبنی بر خدمت رسانی به مشتریان، غافل شدند.

 

زمانی افزود: حدود ۱۰۸ کارگزاری داریم که برخی از آن‌ها معاملات خود را آفلاین و سنتی انجام می‌دهند و به سمت توسعه، گام برنداشته اند.

 

وی اضافه کرد: کارگزاری‌هایی که به این روش کار می‌کنند هیچ مسئولیتی را از بازار سرمایه بر دوش خود نگرفته اند و باید مجوزشان لغو و به افراد صاحب صلاحیت داده شود.

 

زمانی افزود: محدودیت در واگذاری مجوز به متقاضیان کارگزاری بورس، انحصار است و باید مجوز جدید صادر شود./

کد خبر 947146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha