رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مانع تحقق اهداف دشمنان شدند

سرهنگ سلامی گفت: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با شجاعت و ایثارگری مانع از تحقق اهداف دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ« محمدحسن سلامی» در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان،دفاع مقدس را گنجینه بی پایان ارزش‌های الهی و انقلابی  دانست وگفت: بیداری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی از سلسله جبالی بودند که در سایه قله با عظمت دفاع مقدس ما شکل گرفت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: پیروزی های امروز این جبهه و تحقق نظام اسلامی نتیجه خون پاک شهدا و از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس یک گنجینه و ثروت عظیم فرهنگی است اظهارداشت: دفاع مقدس گنجینه بی پایان ارزش‌های الهی و انقلابی است و لزوم شناساندن این ذخیره به جوانان و نسل جدید باید مورد توجه و تاکید همگان قرارگرفته شود.

 

سلامی به چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز اشاره کردوافزود: گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نه تنها فرصتی برای تجدید خاطره ها و یاد این ایام مبارك است، بلكه رسالتی بس عظیم بر عهده تمامی مردم و به ویژه نهادهای فرهنگی و سیاسی است تا با ارج نهادن به افتخارات این دوران، نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت كه بقا و ثبات جمهوری اسلامی به آن وابسته است، برنامه ریزی های مدون و تاثیرگذاری را به مورد اجرا بگذارند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه کارگروه های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس شکل گرفته است  تصریح کرد: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۱۱کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل های مردم نهاد، بانک ها، اصناف و اقشار، تشکیل شد.

 

به گفته وی در کارگروه های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۱۳۰برنامه تخصصی و شاخص و یک هزارو۷۰۰ برنامه عمومی تدوین شده است.

 

سلامی سرکشی و تجلیل از  رزمندگان و ایثارگران، برگزاری دوره آشنایی با معارف دفاع مقدس ویژه دانشجویان در قالب درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با هدف گذاری چهارهزار نفر در دانشگاهها و مراکز آموزشی استان، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع  دفاع مقدس،گسترش محافل خاطره گویی درقالب نهضت خاطره گویی دفاع مقدس، همایش رزمندگان دفاع مقدس به صورت سراسری در هفت مهررا از برنامه های پیش بینی شده درهفته دفاع مقدس اعلام کردوگفت:  برگزاری دوره مجازی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با هدف گذاری ۱۵ هزار نفر از معلمان، کارکنان دولت، اساتید دانشگاه، نیروهای مسلح، برنامه ریزی و اجرای دو طرح عطر بهشت و شمیم نور با هدف آشنایی با معارف دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان، تدوین نقش و عملکرد دستگاههای اجرایی استان در دفاع مقدس، تهیه و تدوین ۲۰ فیلم کوتاه، ۲۰دیوار نگاره  توسط شهرداری استان، بازخوانی عملیات مرصاد توسط سپاه قائم آل محمد (عج) استان نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد:  رونمایی از ۱۴ کتابچه شهداهای شاخص استان و بهر برداری از سنگر جهاد در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان توسط جهاد استان و همچنین برگزاری جشنواره  تولیدات هنری، رسانه های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس با همکاری دانشگاهها و مراکز آموزشی و ...  توسط دستگاههای  فرهنگی و اجرایی، نیروهای مسلح و مراکز دانشگاهی و آموزشی استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 947170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha