از وضعیت قرمز کرونا تا تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی 

اصغر مکارم گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و همچنین عدم رعایت فاصله اجتماعی وضعیت جنوب کرمان به لحاظ شیوع کرونا، به وضعیت قرمز رسیده است.

«اصغر مکارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در جنوب کرمان، گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و همچنین عدم رعایت فاصله اجتماعی وضعیت جنوب کرمان به لحاظ شیوع کرونا، به وضعیت قرمز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: روزانه شاهد ابتلای تعدادی از همشهریان به این بیماری هستیم که متاسفانه آمار موارد فوتی ناشی از این بیماری نیز رو به افرایش می باشد.

وی تاکید کرد: حساسیت مردم نباید کاهش پیدا کند، در مدتی زمانی که آمار ابتلا در کشور کمتر شد متاسفانه با این تفکر که دوره بیماری کرونا پایان یافته است حساسیت آنها در رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی کاهش یافت و این امر به افزایش آمار مبتلایان انجامید، پس ضروری است که مردم نسبت به ابتلا به این بیماری احساس خطر کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که یکی از موثرترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ماسک است، ابراز کرد: این اقدام موثر مورد تاکید را باید مورد توجه قرار داده شود و فرد مبتلا به بیماری باید سعی کند از قرنطینه خارج نشود و اگر هم ضرورت بود باید ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کند.

وی بیان کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۲۸ تیر سال جاری ۲ هزار و ۱۷۳ نفر افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بستری شده اند.

مکارم عنوان کرد: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۲۸ نفر ترخیص شده اند، متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا در مراکز درمانی جنوب کرمان بستری شده اند و از تعداد بیماران بستری ۲ مورد فوت جدید نیز گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود، اظهار کرد: گنجایش تخت های بیمارستانی تقریبا تکمیل شده است و این امر موجب نگرانی ما شده است و کادر درمانی چندین ماه است که تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفته اند تا به بیماران کرونایی خدمت رسانی کنند و متاسفانه در این راه تعدادی نیز خود گرفتار کرونا شده اند، پس از مردم جنوب کرمان می خواهیم به فکر حفظ سلامت خود و دیگران بوده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 947297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha