ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند کار جهادی است

سردار یاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه نیازمند یک کار جهادی در حوزه فرهنگی است، گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و ضعف فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، ظهر امروز(۱۸ تیر) مراسم امضای تفاهم نامه همکاري في مابين ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام و فرماندهي انتظامي استان ايلام با بیان اینکه در آستانه هفته حجاب و عفاف قرار داریم، اظهار کرد: ما قدردان همه کسانی که در این زمینه گام برمی دارند و در راستای غنای فرهنگی استان تلاش می کنند، هستیم.

 

سردار « نورعلی یاری» با اشاره به اینکه هر سال شاهد اجرای برنامه ها و اقدامات فرهنگی در سطح مجموعه دستگاه های فرهنگی استان هستیم، گفت: باید امروز بپذیریم شرایط موجود در جامعه ما بسیار ناراحت کننده است، بی حجابی، بدحجابی و بدپوششی و بسیاری از آسیب های اجتماعی شرایط نگران کننده ای را در جامعه ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه امروز برخی از مسئولان دستگاه های فرهنگی از کنار این مسائل عبور می کنند، افزود: این حرکت مخرب و خطرناکی است که در جامعه وجود دارد و فرهنگ غربی کاملا  در سطح جامعه به طرق مختلف به ویژه فضای مجازی، سینما و ماهواره ترویج شده است و متاسفانه خیلی از مسئولان هم  به آمار، ارقام و گزارش اکتفا می کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه ناظر در سطح نیروی انتظامی، یادآور شد: سامانه ناظر یک نرم افزار بسیار خوبی برای مجموعه نیروی انتظامی در راستای پیگیری مسائل مربوط به کشف حجاب است، ضربه زدن به حجاب یک توطئه دشمن برای خدشه دار کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه است و باید دستگاه های فرهنگی در این زمینه بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی دغدغه ها و نگرانی هایی دارند، یادآور شد: نمایشگاه های فرهنگی، حجاب و عفاف، برگزاری کلاس های آموزشی در مساجد، محلات، ادارات، مدارس و در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار می شود اما این نمایشگاه ها کفایت نمی کند و باید این فضای مسموم فرهنگی را برطرف کرد.

 

سردار یاری با اشاره اینکه پیشنهاد می شود که در قالب یک کارگروه اندیشه ورز با حضور  نخبگان، اساتید و دفاتر تحقیق و کاربردی، یک منشور فرهنگی راهبردی و کاربردی برای استان تدوین شود، گفت: ۲۶ دستگاه فرهنگی در استان فعالیت دارند و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش این دستگاه ها بیان شده است، ما نگران هستیم و این کارگروه  باید در استان فعال شود و در قالب برنامه، زمان و مناسبت تعریف شود، ارزش های فرهنگی در بین مردم نهادینه شود و این امر نیازمند یک  کار جهادی در حوزه فرهنگی است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با تاکید بر ورود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در فعالیت ها و امور فرهنگی، بیان کرد: دانشگاه به معنای کار فرهنگی است و باید مطالبه گری در سطح جامعه  تقویت شود، در استان ایلام بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و ضعف فرهنگی است و انتظار داریم یک حرکت انقلابی در حوزه فرهنگی و دستگاه های اداری ایجاد شود.

 

وی در ادامه با اشاره با حرکت عظیم اربعین حسینی در استان ایلام به عنوان یک کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که بازتاب های ملی، بین المللی و جهانی دارد، ابراز کرد: برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری هنوز مشخص نیست اما باید بسته فرهنگی کاربردی برای زوار اربعین حسینی تدوین شود.

 

گفتنی است، در این نشست تفاهم نامه همکاری با حضور  حجت الاسلام «علی چراغی پور»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام و  سردار« نور علی یاری» فرمانده انتظامی استان ایلام تفاهم نامه همکاری در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی امضا شد. 

 

در پایان این مراسم با حضور مسئولان نیروی انتظامی استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از نمایشگاه حجاب و عفاف در نیروی انتظامی استان ایلام بازدید شد.

 

 

 

 

کد خبر 947391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha