تعامل فرهنگی کانون های مساجد با نیروی انتظامی تقویت می شود

تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام و نیروی انتظامی استان با حضور سردار یاری، فرمانده نیروی انتظامی استان و حجت الاسلام چراغی پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ظهر امروز(۱۸ تیر) در این مراسم، اظهار کرد: نیروی انتظامی در مباحث اجتماعی، فرهنگی، عقیدیتی و سیاسی حضوری فعال و چشم گیر دارد و فعالیت های فرهنگی خوبی در ایام اربعین حسینی به همت این نیرو در استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از عدم آگاهی خانواده ها به مسائل دینی، فرهنگی و مذهبی است، افزود: بایستی با ارائه آموزش های لازم خانواده ها را نسبت به مسائل مختلف جامعه آگاه کرد.

 

وی اشاره به اینکه نبود یک الگو در مد و لباس در سطح جامعه یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف است، ابراز کرد: خانواده مهم ترین رکن در راستای آموزش مسائل فرهنگی و رعایت حجاب و عفاف است و کودکان و نوجوانان الگوپذیری و تاثیرپذیری بسیار زیادی از والدین خود در این زمینه دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام  با بیان اینکه خانواده ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش ممتاز و غیر قابل انکار دارند، اظهار کرد: توانمندسازی خانواده ها در امورات فرهنگی می تواند نقش قابل توجهی در زمینه جلوگیری از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه داشته باشد.

 

وی  با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و مذهبی موجود در استان و وجود بیش از یک هزار مکان مذهبی  شامل مسجد، حسینیه، تکیه و امامزاده در سطح استان، گفت: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان فعالیت دارند که آموزش های مهمی توسط کارشناسان مجرب و به صورت چهره به چهره در مناطق کم برخوردار در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام شده است.

 

چراغی پور با اشاره به اینکه با یاری خداوند و ائمه اطهار(ع) ظرفیت مناسبی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی ایجاد شده است، ابراز کرد: عمده تمرکز فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق محروم و حاشیه نشین است و  در تلاش هستیم با وجود کمبود منابع فرهنگی چراغ فعالیت های فرهنگی در مساجد را به صورت مجازی و یا چهره به چهره، روشن نگه داریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام با بیان اینکه اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری، دینی، مناسبت های ملی و مذهبی و برگزاری دوره های آموزشی، بخشی از برنامه های کانون در ایام مختلف سال است، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آماده هرگونه همکاری در برنامه های هفته حجاب و عفاف با نیروی انتظامی هستند.

کد خبر 947423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha