استفاده از فضای مجازی برای توسعه ادبیات کودک و نوجوان در فارس

سهرابی گفت: نوشتارهای داستانی در ارتقای فرهنگ کودکان در سنین قبل از مدرسه نیز نقش موثری دارد و امروز در فضای مجازی زمینه گسترده ای برای توسعه ادبیات کودک و نوجوان در فارس وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه 18 تیر) ضمن گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان به خبرنگاران گفت: دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ادبیاتی که به این رده سنی مربوط می شود، انسان ساز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ادبیات کودک و نوجوان در سوق دادن جامعه به سمت یک مسیر معنوی و ارزشمند، نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان فارس در حوزه نویسندگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در سده گذشته، پیشینه چشمگیر و مایه افتخاری دارد و خاستگاه این ادبیات بوده است.

سهرابی تصریح کرد: در 2 دهه گذشته آنطور که باید به این ادبیات پرداخته نشده است و لازم است تا با استفاده از فرهنگ غنی و معنوی فارس در این زمینه تلاش مضاعفی در پیش گرفت.

وی ادامه داد: شهر سعدی شیرازی به نویسندگان کودک و نوجوان از جمله، «رضا شیرازی»، «احمد اکبرپور»، «فرهاد حسن‌زاده»، «محمدرضا سرشار» و ... به خود می بالد.

سهرابی با تاکید بر جایگاه سعدی به عنوان  پدر ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات تربیتی و پرورشی ایران بیان کرد: تاثیر ادبی کلام سعدی در حوزه پرورشی نافذ است.

وی افزود: نوشتارهای داستانی در ارتقای فرهنگ کودکان در سنین قبل از مدرسه نیز نقش موثری دارد و امروز در فضای مجازی زمینه گسترده ای برای توسعه ادبیات کودک و نوجوان وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم تا در پرورش نسلی فرهیخته، موفق تر عمل کرده باشیم.

کد خبر 947436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha