مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس راه اندازی می شود

کوشکی جهرمی گفت: مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس با هدف ارتقای کمی و کیفی آثار چاپی و تسریع در روند تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (چهارشنبه 18 تیر) در دیدار با جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس به مناسبت هفته قلم گفت: به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در نظر داریم یکصد جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسانیم.

 مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: در این راستا مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس نیز راه اندازی خواهد شد و که هدف آن ارتقای کمی و کیفی آثار چاپی و تسریع در روند تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم قسم خورده است و این نشان دهنده جایگاه قلم است و قلم و بیان ماندگارترین روش انتقال پیام هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تاکید کرد: بعد از دفاع مقدس انقلاب فرهنگی که به وجود آمد تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس از طریق چاپ کتاب بود.

کوشکی افزود: در سال جهش تولید در حوزه فرهنگی و ادبی نیز می توانیم جهش تولید داشته باشیم و این جهش می تواند تولید آثار ادبی می باشد که در حوزه تاریخ شفاهی نیز باید اقدامات بیشتری در استان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: تمامی ادارات و سازمان های که در دفاع مقدس نقش داشتند باید تاریخ شفاهی خود را آماده کنند تا برای آیندگان روشن و مورد استفاده پژوهشگران قرار بگیرد.

وی از نویسندگان استان فارس درخواست کرد با تمام توان وارد میدان تولید آثار ادبی حوزه دفاع مقدس شوند تا عقب ماندگاری های گذشته در جهت ثبت و ضبط دستاوردهای دوران دفاع مقدس جبران شود.

گفتنی است در این مراسم از 12 عنوان کتاب چاپ شده در سه ماه اول استان فارس در حوزه دفاع مقدس رونمایی و از نویسندگان آنها با اهدای لوح تقدیر شد.

 

کد خبر 947559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha