اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم » در کانون های مساجد لرستان

ابدالی پور از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم خبرداد و گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره شهدا به نسل جوان با هدف الگو سازی برای این قشر مهم ترین رویکرد طرح سه شنبه های تکریم است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اجرایی می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله از اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

 

وی با اشاره به اهمیت الگو سازی مناسب برای نسل جوان و نوجوانان، بیان کرد: معرفی سیره و منش شهدا  و بیان زندگی نامه شهدا برای نسل جوان و نوجوان گامی مهم برای الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان است.

 

ابدالی پور ادامه داد: : این طرح در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نخبگان به مساجد انجام می‌شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم می تواند برنامه ای هدفمند برای تجلیل از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، همسران و فرزندان شهدا باشد.

کد خبر 947610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha